Okami 2 powstaje na silniku RE Engine. Capcom potwierdza, że to pozwoli spełnić „artystyczne marzenia”

15 lutego 2025,
07:21
Główny bohater Okami otoczony przez wrogów

Podczas zeszłorocznego The Game Awards potwierdzono, że powstaje sequel Okami. Reżyserem tego tytułu jest twórca oryginału, czyli Hideki Kamiya. Od tamtej pory niewiele informacji o grze pojawiało się w mediach.

Producent Okami 2, Kiyohiko Sakata z Machine Head Works ujawnił nieco szczegółów dla serwisu IGN. Wypowiedział się również przedstawiciel z Capcomu, Yoshiaki Hirabayashi. Deweloperzy potwierdzają, że Okami 2 powstaje na silniku RE Engine. Ma to pozwolić zrealizować wizję artystyczną legendy gamedevu – Hidekiego Kmiy’i.

Okami 2 ma być tym, czego nie udało się osiągnąć przez technologię przy premierze pierwowzoru

Kiyohiko Sakata potwierdza w wywiadzie dla IGN, że studio Machine Head Works jest mocno zaangażowane w prace przy Okami 2. Dzięki temu twórcy mogą wykorzystać maksymalny potencjał silnika RE Engine.

Mamy również doświadczenie w pracy z silnikiem gry, którego używamy w tym projekcie, RE Engine. Tak więc deweloperzy Clovers nie mieli żadnego doświadczenia w korzystaniu z tego silnika, ale Machine Head Works ma doświadczenie w korzystaniu z niego. Więc pomagamy im. Również w Machine Head Works mamy ludzi, którzy mieli doświadczenie w pracy z oryginalną grą Ōkami i będą nam pomagać w rozwoju tego tytułu.

Kiyohiko Sakata, producent z Machine Head Works

Producent z Capcom, Yoshiaki Hirabayashi nie może obecnie zdradzać szczegółów dotyczących Okami 2. Mimo wszystko podkreśla on, jak duże możliwości deweloperom daje obecnie wykorzystanie silnika RE Engine.

Wierzymy, że bez RE Engine w tym momencie nie bylibyśmy w stanie zrealizować artystycznych marzeń [reżysera Hideki] Kamiya-san dla tego projektu.

Yoshiaki Hirabayashi, producent Okami 2 z Capcomu

Na temat wykorzystywanego silnika wypowiedział się nawet reżyser Okami 2 – Hideki Kamiya. Najwidoczniej otwiera to niezwykle szerokie możliwości dla deweloperów gry. Miejmy nadzieję, że dzięki temu Kamiya stworzy z zespołem jeszcze lepszą produkcję niż sam, legendarny już, oryginał.

Więc RE Engine jest oczywiście znany z tego, że pokazuje to, co najlepsze w grach, które mają. Bardzo, bardzo dobre ekspresyjnie. Wierzymy więc, że ludzie oczekują i spodziewają się poziomu jakości RE Engine w tej grze.

Hideki Kamiya, reżyser Okami i Okami 2

Warto zauważyć, że Sakata z Machine Head Works potwierdza ogromne możliwości RE Engine. Według niego funkcjonalność silnika umożliwi twórcom przygotowanie takiej gry, jaką miało być oryginalne Okami.

Dlaczego padło na RE Engine do stworzenia Okami 2?

Jest to bardzo elastyczny silnik do tworzenia gier, który najlepiej sprawdza się przy przekazywaniu „niestandardowych” wizji artystycznych. Chodzi tutaj o stylizowaną oprawę wizualną. RE Engine był wykorzystywany między innymi przy Resident Evil 4 – umożliwia więc tworzenie też dość realistycznych środowisk. Stworzono na nim takie produkcje jak Street Fighter 6, Devil May Cry 5 lub nawet Dragon’s Dogma 2.

Możliwości technologiczne są więc ogromne. Najpewniej deweloperzy wykorzystają potężną „moc” silnika RE Engine – to next-genowy program, który ma umożliwiać tworzenie zaawansowanych technologicznie tytułów. Na ten moment jednak Okami 2 nie ma daty premiery czy określonych docelowych platform.

Warto zauważyć, że Capcom pracuje również nad inną premierą, którą zaprezentowano podczas ostatniego State of Play. Chodzi oczywiście o Onimusha: Way of the Sword. To również powrót klasycznej serii gier tego wydawcy.