Dyrektor generalny i prezes Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, powiedział, że następca Nintendo Switch powinien oferować wsteczną kompatybilność, jeżeli technicznie będzie to możliwe. W rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz szef firmy przyznał, że brak takiej funkcji oznaczałoby konieczność ponownego zakupu tych samych gier. Oczywiście zwiększy to przychody, lecz według niego „złamie” umowę między Nintendo a graczami.
Musisz dać konsumentom to, czego chcą i zoptymalizować ich doświadczenia, a nie możesz nie dostarczać funkcji, które jesteś w stanie dostarczyć, aby zmaksymalizować sprzedaż. To nie jest wypełnianie umowy z konsumentami. Musisz zrobić dla nich wszystko, co w twojej mocy. Przypuszczam, że brak wstecznej kompatybilności może zwiększyć przychody na pewien czas, ale jakim kosztem?
Strauss Zelnick, szef Take-Two Interactive
Wsteczna kompatybilność występuje już w poprzednich konsolach, czyli PlayStation oraz Xbox. Dla Switcha jest to swego rodzaju konieczność i oczekiwana przez społeczność funkcja. Czy rzeczywiście ją otrzymamy? Twórcy sprzętu wciąż nie wydali oficjalnej informacji.
Nintendo Switch 2 powinno oferować wsteczną kompatybilność, ale czy rzeczywiście tak będzie?
Według przesłanek Nintendo planuje wydanie nowego sprzętu w 2024 roku. Wtedy miałaby być premiera Switcha 2, co oczywiście ostatecznie nie zostało potwierdzone. Wsteczna kompatybilność oznaczałaby, że gracze mogą wciąż korzystać z gier zakupionych na poprzednią konsolę. Bez takiej funkcji wielu obecnych użytkowników prawdopodobnie zostanie przy pierwszym Switchu.
Wsteczna kompatybilność przyciągnie nowych oraz stałych graczy. Dodatkowo umożliwi znacznie tańszy zakup gier oraz korzystanie ze swojej biblioteki – nie płacimy 2 razy za to samo. Taka funkcja w Nintendo Switch 2 wydaje się pewną koniecznością. Nie wiemy jednak, czy firma wykorzysta fanów dla większych przychodów – wtedy wstecznej kompatybilności zabraknie.
Potencjalnie Switch 2 może być także pewną ewolucją sprzętu. Jeżeli technologicznie wsteczna kompatybilność będzie niemożliwa, oczywiście ponowny zakup gier może być konieczny. Nie zawsze przejście na nowy sprzęt pozwoli korzystać ze starych tytułów, na przykład ze względu na zmianę designu, parametrów, architektury, systemu itd.