Pod koniec czerwca dowiedzieliśmy się, że w nadchodzącym Starfieldzie będziemy mogli romansować jedynie z czterema istotami. Jest to o tyle dziwne, że w grze dostępnych będzie ponad 1000 planet, a opcji romansowych mamy zaledwie kilka. To ponownie podniosło dyskusję z kategorii „jakość kontra ilość”, do której dołączył się David Gaider, współtwórca serii Dragon Age, Knights of the Old Republic i Baldur’s Gate.
Scenarzysta BioWare broni niewielu romansów w Starfieldzie
David Gaider opublikował na swoim Twitterze wpis, w którym broni tak niewielkiej ilości możliwych relacji. „Powiedziałbym, że to dobra rzecz”, odniósł się do tej informacji, dodając, że liczy, iż w tym wypadku jakość tych romansów wynagrodzi ich liczbę.
Potencjalna relacja z AI wzbudza w nim jednak pewną niechęć, ponieważ nie potrafi sobie wyobrazić, by sztuczna inteligencja była tym, czego społeczność graczy oczekuje, myśląc o wątkach romansowych w grach.