Netflix wykupił już trzeciego producenta gier, którym jest Boss Fight Entertainment

25 marca 2022,
15:12
Jacek Kowal

Netlix znowu zwiększył swoje deweloperskie zasoby i wykupił kolejnego producenta gier mobilnych. W ten sposób firma chce poszerzyć asortyment i ugruntować swoją pozycję na rynku.

logo Netflix

Streamingowy gigant postanowił wykupić dewelopera gier mobilnych i tym razem padło na teksańskiego Boss Fight Entertainment.

Ile Netflix wyłożyl za Boss Fight Entertainment?

Niestety warunki finansowe są nieznane, ale przybliżmy samo studio. Boss Fight Entertainment zostało założony przez byłych pracowników Zynga Dallas i Ensemble Studios w 2013 roku. W jego skład wchodzą między innymi prezes (CEO) David Rippy, dyrektor kreatywny (CCO) Billem Jacksonem i dyrektor operacyjny (COO) Scott Winsett.

Zgodnie z wypowiedzią Amira Rahimi, wiceprezesa Netflixa ds. gier, „bogate doświadczenie Boss Fight Entertainment może znacznie ulepszyć nasze zdolności do dostarczania użytkownikom Netflix wspaniałych gier, gdziekolwiek są”.

Wielka trójka Neftlixa?

Boss Fight Entertainment dołączyło do dwóch innych deweloperów: Night School Studio, znanego z przygodowej gry Oxenfree, oraz finlandzkiego Next Games, odpowiedzialnego za przenoszenia do gier takich tytułów, jak Stranger Things i The Walking Dead. BSF dalej będzie pracować w swoich studiach na terenach Allen, Austin i Seattle. Według Rahimiego pozwoli to „skorzystać z wielkich talentów twórczych poza Kalifornią”.

Jedyną grą, która widnieje na stronie Boss Fight Entertainment, jest Dungeon Boss, mobilna gra fabularna, w której gracze walczą o zostanie tytułowym bossem. W tym celu musimy skompletować zespół bohaterów, ulepszać ich, walczyć z innymi bossami, a także bronić własnego terytorium przed najazdami. Poniżej możecie zobaczyć grafikę do gry.

obrazek do gry Dungeon Boss
Dungeon Boss

Naszą misją jest dostarczanie graczom prostych, pięknych i zabawnych doświadczeń z gry, gdziekolwiek chcą grać. Fakt, że Netflix planuje udostępniać swoje gry bez reklam dla swoich subskrybentów sprawia, że twórcy tacy jak my mogą skupić się na tworzeniu gier bez martwienia się o finanse. Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani dołączeniem do Netflixa na tak wczesnym etapie, ponieważ nadal robimy to, co kochamy, jednocześnie pomagając wspólnie kształtować przyszłość gier na tej platformie.

Oświadczenie założycieli Boss Fight Entertainment.

Growy dorobek Netflixa

Póki co Netflix wydał 16 gier dostępnych w swojej aplikacji na iOS i Androida, z których dwie należą do serii Stranger Things. Jeszcze w tym miesiącu firma chce wypuścić Into the Dead 2: Unleashed, swoją pierwszą strzelankę FPS, która wrzuca graczy w sam środek apokalipsy zombie.

Platforma streamingowa uważa, że oferowanie gier w ramach już płaconej subskrypcji może zwiększyć wartość jej działalności w zakresie strumieniowego przesyłania wideo i pomóc nie tylko przyciągnąć, ale też utrzymać subskrybentów na konkurencyjnym rynku.