Nadchodzący remake Metal Gear Solid Delta: Snake Eater obiecuje znaczące ulepszenia w oprawie graficznej i mechanikach rozgrywki, zachowując jednocześnie ducha oryginału z 2004 roku. Konami, studio odpowiedzialne za kultową serię, dokłada starań, aby gra wyglądała i działała jak nowoczesna produkcja, korzystając z zaawansowanych możliwości Unreal Engine 5. Wizualne efekty oraz szczegóły w środowisku Tselinoyarsk odzwierciedlają wysoki poziom jakości i autentyczności, co ma na celu wciągnięcie nowych graczy w świat gry bez odczucia, że to „tylko” remake klasyka.
Głównym celem twórców było odświeżenie doświadczenia tak, aby odpowiadało współczesnym standardom, ale bez zatracenia oryginalnego stylu. Dostosowanie sterowania do obecnych wymagań graczy oraz liczne usprawnienia jakości życia sprawiają, że rozgrywka będzie bardziej płynna. Wprowadzono bardziej intuicyjne sterowanie postacią i bronią, co zmniejsza potrzebę wykonywania zbędnych ruchów oraz umożliwia lepsze wykorzystanie otoczenia w stylu „stealth”.
Nowoczesne rozwiązania i zaawansowana fizyka
Jedną z innowacji jest ulepszony system kamuflażu, który w nowej wersji będzie bardziej realistyczny i interaktywny. Gracz będzie mógł korzystać z różnych elementów otoczenia, aby zakamuflować się przed wrogiem, a sam kamuflaż będzie reagował na warunki, takie jak błoto czy woda, zwiększając szanse na pozostanie niewidocznym dla przeciwników. W połączeniu z nowymi animacjami i szczegółową fizyką ciała, Snake nie tylko będzie „ubłocony”, ale efekt ten pozostanie na jego ubraniu przez dłuższy czas, co podniesie realizm sytuacji w terenie.
Nowością jest także rozbudowany system obrażeń, dzięki któremu wszystkie obrażenia fizyczne odniesione przez Snake’a będą widoczne na jego ciele. Gracze będą musieli z większą ostrożnością unikać wykrycia przez strażników, gdyż każde zranienie będzie miało widoczny wpływ na kondycję bohatera i sposób, w jaki radzi sobie na polu walki.
Dostępność i jakość życia na nowym poziomie
Konami zdecydowało się również wprowadzić zmiany, które ułatwią rozgrywkę dla osób z różnymi potrzebami dostępności. Opcje modyfikacji menu, tryb wizualny oraz możliwość dostosowania sterowania sprawiają, że gra będzie bardziej przystępna. Zmiany te obejmują między innymi możliwość dopasowania poziomu kontrastu i kolorów, co sprawi, że gra będzie bardziej czytelna dla szerszej grupy odbiorców.
Premiera Metal Gear Solid Delta: Snake Eater zaplanowana jest na PlayStation 5, a sam remake zapowiada się jako wierny hołd dla klasyki, lecz dostosowany do współczesnych oczekiwań graczy.