Mario Movie trzecią najlepszą animacją w historii! Produkcja zarobiła ponad miliard dolarów

23 maja 2023,
17:40
Jacek Kowal
Mario z czapką na palcu w mieście w Super Mario Odyssey

Któż nie zna Mario? Starsi zapewne wspomną teraz lekcje informatyki w podstawówce (ile to już minęło?), a młodsi? No właśnie. Ci mogą kojarzyć tego hydraulika z opowieści rodziców, wyścigów z serii Mario Kart albo z niedawno wypuszczonego filmu animowanego. I to na tym ostatnim się dziś skupimy, ponieważ osiągnął on niemały sukces i to nie tylko finansowy.

Mario Movie na podium

Według The Hollywood Reporter film The Super Mario Bros. Movie w tym tygodniu osiągnął 1,248 miliarda dolarów zysku ze sprzedaży biletów na całym świecie (a warto przypomnieć, że polska premiera odbędzie się dopiero za trzy dni). Tym samym odebrał on trzecie miejsce innej animacji, a mianowicie The Incredibles 2 z 2018 roku, która zarobiła 1,243 miliarda dolarów. Kto był lepszy od wesołego wąsacza?

Mario spadający na gokarcie
Źródło: Illumination i Nintendo

Według The Numbers, czyli portalu gromadzącego dane dotyczące sprzedaży biletów do filmów na całym świecie, jedynie dwa filmy przebiły Mario Movie. Co ciekawe, należą one do jednej serii, ponieważ są nimi Frozen i Frozen 2 od Disneya. Reszta listy prezentuje się następująco:

  1. Frozen II – 1 453 683 476 $
  2. Frozen – 1 284 540 518 $
  3. The Super Mario Bros. Movie – 1 253 606 176 $
  4. Incredibles 2 – 1 242 805 359 $
  5. Minions – 1 157 271 759 $
  6. Toy Story 4 – 1 073 064 540 $
  7. Toy Story 3 – 1 068 879 522 $
  8. Despicable Me 3 – 1 032 809 657 $
  9. Finding Dory – 1 025 006 125 $
  10. Zootopia – 1 002 462 578 $

The Super Mario Bros. Movie jest bez wątpienia największą produkcją obecnego roku. Aktualnie wyprzedza on nawet marvelowskie Guardians of the Galaxy Vol. 3. Kolejna odsłona przygód Strażników wystartowała co prawda miesiąc po Hydraulikach, ale do tej pory zarobiła „zaledwie” 659 milionów dolarów.

Sukces The Super Mario Bros. Movie przekłada się oczywiście na zyski samego Nintendo. Te wystrzeliły w górę nie tylko ze względu na sprzedaż biletów, ale także towarów powiązanych z uniwersum Mario. Da się nawet zauważyć wzrost zainteresowania starymi odsłonami, które są dostępne za pośrednictwem Nintendo Switch Online.