W najnowszym odcinku Audio Logs portalu GameSpot dyrektor kreatywny studia Remedy Sam Lake opowiedział o tym, jak wyglądała długa, bo aż 13-letnia droga do powstania kontynuacji przygód Alana Wake’a.
Jak podkreśla Lake, Alan Wake 2 jest co prawda sequelem, ale to również niezależne doświadczenie dla graczy. W trakcie prawie 15-minutowego materiału twórca wyjaśnia, że od premiery pierwszej części pomysły na kolejną odsłonę zdecydowanie skłaniały się w stronę tytułu akcji, a dopiero ostateczna wersja weszła całkowicie w konwencje survival horroru.
Alan Wake 2 pierwszym psychologicznym survival horrorem od Remedy
Omawiając najnowszy zwiastun Alana Wake’a 2, dyrektor kreatywny Remedy przybliżył postać agentki FBI Sagi Anderson, czyli drugiej protagonistki gry, a także jej partnera, Alexa Casey, którego gra właśnie sam Lake.
Sporo uwagi twórca poświęcił też sposobowi łączenia dwóch linii fabularnych – Alana Wake’a w koszmarnym wymiarze zwanym Dark Place oraz badającej rytualne morderstwa agentki Anderson. Nie wszystko było idealnie zaplanowane od początku produkcji, a dużo zabawy przyniosło przechodzenie przez różne koncepcje, uczenie się i sprawdzanie, co sprawdzi się najlepiej. W trakcie tworzenia gry powstał np. wczesny materiał live action wstępnie łączący Wake’a z historią dwójki agentów, którego fragmenty można zobaczyć w Audio Logs.
Jak zapowiada Lake, Alan Wake 2 będzie zawierał znacznie mniej sekwencji walki, niż było to oryginalnie planowane. Zgodnie z formułą survival horroru, gracze powinni spodziewać się za to więcej napięcia i oczekiwania walki. Dla deweloperów ważniejsza od jumpscare’ów była atmosfera i stworzenie odpowiedniego nastroju.
Alan Wake 2 ma zadebiutować 19 października 2023 roku na PC (tylko na Epic Games Store) oraz na konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5.