It Takes Two z milionem sprzedanych kopii

Hazelight Studios udowodniło, że nie nadszedł jeszcze koniec gier kooperacyjnych. Co więcej, odbiór ich nowej produkcji, It Takes Two, udowadnia, że tego typu gry nadal cieszą się sporym zainteresowaniem.

24 kwietnia 2021
Na skróty
  • Twórcy It Takes Two pochwalili się, że sprzedaż gry wyniosła ponad milion kopii.
  • Od premiery minął zaledwie miesiąc.
  • Tytuł otrzymał dobre recenzje zarówno od krytyków, jak i od graczy.

Okazało się, że It Takes Two – przygodowa gra akcji od Hazelight Studios przewidziana jako kooperacyjna produkcja – odniosła większy sukces, niż można było się spodziewać. Potwierdzają to choćby recenzje, w których zdobywa wysokie noty. Wystarczy spojrzeć na Metacritica, gdzie gra zebrała 88 punktów od recenzentów i 9,2 punktu od użytkowników portalu.

Pozytywne opinie graczy i dobre recenzje przełożyły się oczywiście na wyniki sprzedaży, którymi ekipa z Hazelight Studios pochwaliła się na Twitterze. A jest czym się chwalić, bo gracze wykupili już ponad milion kopii It Takes Two, co jest całkiem niezłym wynikiem jak na niecały miesiąc od premiery tytułu (która miała miejsce 26 marca). Patrząc na dobry odbiór gry, z pewnością możemy spodziewać się w tym zakresie stale rosnących liczb.

It Takes Two – współpraca jako sposób na problemy

O It Takes Two pisaliśmy już dokładnie w osobnym artykule w dniu premiery, ale przypomnijmy kilka najważniejszych informacji. W grze wcielamy się w dwie postacie, Cody’ego i May, parę, która niezbyt dobrze się dogaduje i myśli poważnie o rozwodzie. Konflikt bohaterów odbija się także na ich córce, Rose. Aby poradzić sobie z sytuacją, dziewczynka tworzy lalki reprezentujące jej rodziców, z nadzieją, że bawiąc się nimi, rozwiąże narastające między Codym i May problemy. Myślenie życzeniowe się sprawdza, ale w przewrotny sposób. Cody i May zostają uwięzieni w ciele lalek i muszą współpracować, żeby odzyskać normalną postać, a przy okazji spróbować ocalić swój związek.

Do zadań graczy należeć będzie koordynowanie działań obu bohaterów i znalezienie sposobów na przejście kolejnych poziomów. Te oferują dość dużą różnorodność (w jednym z nich zostaniemy np. uwikłani w wojnę między wiewiórkami i osami) i ściśle wiążą się z fabułą gry w pomysłowy sposób. It Takes Two łączy tutaj humorystyczne fragmenty z tymi bardziej emocjonalnymi, cały czas obracając się wokół tematu relacji między dwoma osobami. Cody i May obdarzeni są również zróżnicowanymi umiejętnościami, przekładającymi się na mechanikę gry i zapewniającymi unikalną rozgrywkę w zależności od tego, którą postać wybierzemy.

Dorota Żak

Absolwentka UJ, nałogowo ogląda filmy, żeby utrzymać status filmoznawcy. W wolnym czasie można znaleźć ją z książką i koniecznie z kubkiem dobrej herbaty pod ręką. Dalej smuci ją zakończenie trylogii Mass Effect, ale gdyby do końca życia miała grać tylko w jedną grę, pewnie padłoby na Fallout: New Vegas.
UWaga! Gorące informacje!