IGN dzieli się wrażeniami z pierwszych godzin God of War Ragnarök

22 października 2022,
16:16
Kaja Piaścik

Materiały z kilkugodzinnej, recenzenckiej wersji zapoznawczej God of War Ragnarök pojawiają się już w sieci. Wrażeniami z przedpremierowego dostępu do gry podzielił się również serwis IGN. W wideo o procesie produkcji i decyzjach artystycznych opowiedział także Bruno Velazquez, reżyser animacji nowej części przygód Kratosa i Atreusa.

Kratos w walce z Thorem w God of War Ragnarök
Na skróty
  • Redakcja IGN udostępniła 10-minutowy materiał Final Preview z omówieniem pierwszych pięciu godzin w God of War Ragnarök.
  • Materiał uzupełniony jest o wywiad, jakiego udzielił serwisowi reżyser animacji tytułu, Bruno Velazquez.
  • Premiera God of War Ragnarök odbędzie się już 9 listopada.

W sieci pojawiają się opinie i wrażenia z około pięciogodzinnej wersji pokazowej God of War Ragnarök. Recenzenci w ramach przedpremierowego dostępu mogli zapoznać się z gameplayem i początkiem fabuły kontynuacji historii Kratosa i jego syna, Atreusa. Serwis IGN udostępnił dziesięciominutowy materiał wideo z Final Preview, w ramach którego znalazł się także wywiad z Bruno Velazquezem, reżyserem animacji GoWR.

Pierwsze wrażenia z God of War Ragnarök – co nas czeka?

W kwestii przedstawienia całej gry niejako „na jednym ujęciu”, Velazquez podkreśla, że ideą God of War Ragnarök było stworzenie wrażenia, że stale towarzyszymy bohaterom w ich podróży.

Próbowaliśmy podejść do GoWR z koncepcją „historii, która nigdy się nie kończy”. Fabuła jest zatem opowiadana stale, nawet przez walkę czy przez spotkania i dialogi, które mają miejsce między bohaterami podczas eksploracji, poza walką i przerywnikami filmowymi.

Twórca twierdzi, że nie powinno być jasnego podziału na części poświęcone stricte opowiadaniu historii oraz te, które nie służą fabule. Uwzględnienie storytellingu we wszystkich elementach rozgrywki jest zatem jednym z głównych założeń GoWR.

Studio Santa Monica wzięło sobie też do serca feedback od graczy dotyczący poprzedniej części. Ten w dużej mierze dotyczył animacji zabijania przeciwników. W nowej odsłonie GoW po raz pierwszy w serii otrzymamy zatem wyjątkowe dla konkretnych broni finishery. W zależności od tego, czy wyposażymy Kratosa w topór czy Ostrza Chaosu, bohater wykończy wroga w inny sposób.

Kratos w walce w God of War Ragnarök
God of War Ragnarök / Santa Monica Studio / Sony Interactive Entertainment / Blog PlayStation

Jeśli chodzi o system walki, ten ma oferować graczom więcej różnorodności w formie interakcji środowiskowych i wykorzystania przestrzeni. Twórcy inspirowali się w tej kwestii starszymi tytułami z serii. Gracze otrzymają także sporo opcji w zakresie dostosowania stylu walki do własnych preferencji. Dostępne bronie, w tym dwie różne tarcze, będą pozwalały na skupienie na różnych aspektach takich jak zadawane obrażenia lub ogłuszanie przeciwników. Na uwagę zasługują też starcia z bossami, których w pierwszych pięciu godzinach rozgrywki znalazło się stosunkowo sporo. Wiele emocji wywołuje przede wszystkim pojedynek z bogiem piorunów Thorem.

Zmiany będą dotyczyć również Atreusa. Chłopak, którego znamy z pierwszej części jest już starszym, znacznie lepiej wyszkolonym i bardziej kompetentnym wojownikiem, dlatego w nowej odsłonie otrzymał szerszy repertuar ataków.

God of War Ragnarök będzie dostępny od 9 listopada wyłącznie na PlayStation 4 oraz PlayStation 5.