Były deweloper Rockstar Games ujawnia kulisy skasowania samodzielnego DLC z Trevorem dla GTA V. Zamiast tego studio zdecydowało się skoncentrować na generowaniu przychodów z GTA Online, co wywołało kontrowersje wśród fanów i branży gier wideo.
Trevor miał mieć własne DLC
Stephen Bliss, były dyrektor artystyczny w Rockstar Games, potwierdził, że zespół pracował nad samodzielnym DLC z Trevorem, jednym z trzech głównych bohaterów GTA V. Projekt ten miał na celu przedstawienie nowych przygód Trevora i poszerzenie jego historii w grze. Bliss zdradził, że DLC było „kick-ass” i miało wprowadzić wiele innowacyjnych rozwiązań. Niestety, projekt został skasowany na rzecz bardziej dochodowych przedsięwzięć.
Decyzja o skasowaniu DLC wynikała głównie z sukcesu finansowego GTA Online. Rockstar zauważył, że mikrotransakcje i aktualizacje dla trybu online przynoszą znacznie większe zyski niż jednorazowe wydanie dodatku fabularnego. Takie podejście nie jest nowością w branży gier, gdzie coraz więcej deweloperów koncentruje się na modelach biznesowych opartych na ciągłych przychodach z mikrotransakcji.
Koncentracja na GTA Online
GTA Online stało się prawdziwą „dojną krową” dla Rockstar Games. Od momentu premiery w 2013 roku, tryb online nieustannie rozwija się i przyciąga miliony graczy na całym świecie. Regularne aktualizacje, nowe misje, pojazdy i wydarzenia sprawiają, że gra pozostaje świeża i atrakcyjna dla społeczności. To właśnie ten aspekt gry przynosi firmie ogromne zyski i skłania do dalszego inwestowania w GTA Online zamiast tradycyjnych DLC fabularnych.
Pomimo sukcesu GTA Online, wielu fanów wciąż tęskni za klasycznymi dodatkami fabularnymi, które były charakterystyczne dla wcześniejszych tytułów Rockstar, takich jak GTA IV z dodatkami The Lost and Damned oraz The Ballad of Gay Tony. Decyzja o skasowaniu samodzielnego DLC z Trevorem wzbudza więc mieszane uczucia wśród graczy, którzy liczyli na nowe, ciekawe historie w świecie GTA V.
Przyszłość serii GTA
W kontekście tych informacji, przyszłość serii GTA wydaje się jeszcze bardziej skoncentrowana na modelu usługowym. Rockstar Games prawdopodobnie będzie kontynuować rozwijanie GTA Online oraz inwestowanie w nowe projekty związane z grą wieloosobową. Jednocześnie studio pracuje nad kolejną odsłoną serii – GTA VI, która ma przynieść nowe doświadczenia zarówno dla fanów trybu fabularnego, jak i online.
Chociaż decyzje Rockstara mogą rozczarować niektórych graczy, to z ekonomicznego punktu widzenia są one zrozumiałe. GTA Online generuje ogromne zyski i pozwala firmie na dalsze inwestycje w rozwój swoich produktów. Przyszłe premiery i projekty z pewnością pokażą, w jaki sposób Rockstar Games balansuje między oczekiwaniami fanów a swoimi celami finansowymi.