GTA 6 najpewniej nie będzie działać w 60 FPS na PlayStation 5 Pro według ekspertów

20 marca 2024,
16:43
Arek Grabowski
Samochody i ludzie na ulicy wieczornego Vice City na zwiastunie GTA 6

Niedawno w sieci pojawiła się specyfikacja PlayStation 5 Pro. Oczywiście nie została oficjalnie potwierdzona przez Sony, lecz wciąż wiele źródeł określa te informacje jako wiarygodne. Najpewniej właśnie taka będzie specyfikacja konsoli i okazuje się, że może być niewystarczająca dla Grand Theft Auto 6. Według założyciela Digital Foundry, Richa Leadbettera, gra nie będzie działać w 60 FPS na konsolach PlayStation 5 Pro.

Wszystkie przypuszczenia, że hej, to będzie świetne pudełko dla Grand Theft Auto 6 – będziemy w stanie uruchomić to przy 60 klatkach na sekundę – chyba że Rockstar robi jakieś magiczne rzeczy z procesorem. Sugeruję, że tak się nie stanie – dodatkowe 10% na zegarach tak naprawdę niewiele da.

Rich Leadbetter, założyciel Digital Foundry o PlayStation 5 Pro

Najpewniej w przypadku niektórych gier PlayStation 5 Pro podniesie liczbę klatek na sekundę. Mimo wszystko tak wymagająca produkcja jak Grand Theft Auto 6 wymagałaby więcej usprawnień. Należy pamiętać, że PlayStation 5 Pro to wciąż ta sama generacja – nie należy spodziewać się ogromnej rewolucji.

Rockstar może jednak zrobić coś „magicznego” przy GTA 6 według eksperta

Leadbetter informuje, że istnieje pewna szansa na rozwiązanie problemu wydajności. Rockstar musiałby jednak ominąć ograniczenie szybkości taktowania procesora PlayStation 5 Pro. Otrzymamy tutaj około 10% szybsze CPU względem podstawowej konsoli. To może rzeczywiście nie wystarczyć, chyba że twórcy rzeczywiście zrobią coś „magicznego” – tak to określa założyciel Digital Foundry.

PlayStation 5 Pro otrzyma także mocniejszy układ graficzny i inne usprawnienia. Dlatego też GTA 6 będzie mogło wyglądać znacznie lepiej niż w przypadku podstawowej konsoli. Tutaj zdecydowanie zauważymy znaczące różnice.