Na konferencji ExileCon w Auckland, studio Grinding Gear Games zapowiedziało Path of Exile 2, pełnoprawną kontynuację swojej gry MMOARPG, która pierwotnie miała być samodzielną kampanią, ale ewoluowała w osobną grę.
Wraz z kolejną odsłoną Path of Exile twórcy szykują nowości
Najważniejszą zmianą w Path of Exile 2 będzie dodanie sześciu nowych klas postaci. Teraz każda kombinacja cech siły, zręczności i inteligencji będzie miała dwie unikalne klasy, co pozwoli na większą różnorodność w budowaniu postaci.
Twórcy również zadbali o poprawę systemu walki. Każda klasa otrzyma własne umiejętności unikania ataków, takie jak dodge roll, co wzbogaci dynamikę pojedynków. Wirtualny świat Path of Exile 2 zaoferuje wiele wyzwań dzięki potężnym bossom, z którymi gracze będą musieli się zmierzyć. Pokonanie ich będzie nagradzane wzrostem statystyk postaci.
Interesującym dodatkiem będzie wprowadzenie nowego zasobu, nazwanego Spirit, ale także kontynuacja wykorzystania PoE currency, która pozostaje kluczowa dla handlu i personalizacji w grze. Spirit będzie jednak kluczowy do aktywacji różnorodnych umiejętności, co pozwoli graczom dostosować postać do swojego indywidualnego stylu gry, wykorzystując zarówno Spirit, jak i PoE currency.
Path of Exile 2 nie zastąpi oryginalnej gry. Deweloperzy podkreślili, że nie chcieli ingerować w pierwszą część, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Obydwie części będą działać niezależnie, co oznacza, że gracze nie stracą swoich dotychczasowych osiągnięć i postępów.
Gracze nie stracą także swoich inwestycji w mikrotransakcjach. Przedmioty zakupione w jednej grze będą dostępne również w drugiej, o ile będą one zgodne ze zreformowanymi mechanikami. Premiera zamkniętej bety Path of Exile 2 zaplanowana jest na czerwiec 2024 roku.