Gracze wydają na subskrypcje związane z grami tylko 1% więcej niż w poprzednim roku

9 maja 2024,
11:05
Arek Grabowski
Kafelki przedstawiające gry z Xbox Game Pass

Analityk branży gier wideo Mat Piscatella ujawnił, że wzrost popularności usług subskrypcyjnych takich jak Xbox Game Pass został zahamowany. Wydatki na tego rodzaju produkty wzrosły tylko o 1% względem poprzedniego roku. Ostatnim razem było to zaledwie 2% – popularność przez lata stale maleje.

Dostawcy usług subskrypcyjnych mają teraz spore problemy, by przyciągać kolejnych użytkowników. Wprowadzane są takie hity jak Diablo 4 czy nadchodzące do Game Pass Lords of the Fallen. Mimo wszystko to wciąż nie zapewnia odpowiednich wyników.

Według analityka żadna gra nie wpłynie znacząco na wzrost sprzedaży subskrypcji

Rynek subskrypcji związanych z grami wydaje się osiągnąć twardy pułap, który bardzo ciężko przebić. Według wyżej wspomnianego analityka żadna gra nie poprawi tej sytuacji – w tym planowane przez Microsoft Call of Duty w Game Passie.

Potencjalnie możemy spodziewać się nowych promocji czy rozwiązań, które mają na celu poszerzenie popularności subskrypcji związanych z grami.