God of War Ragnarök – listening party ze ścieżką dźwiękową z gry

19 listopada 2022,
20:35
Kaja Piaścik

PlayStation zorganizowało specjalny livestream – Soundtrack Listening Party ze ścieżką dźwiękową God of War Ragnarök. W trakcie transmisji Bear McCreary i reżyser Eric Williams dokładnie omówili pięć zachwycających utworów z gry.

Kratos, Atreus i Brok w God of War Ragnarok
Na skróty
  • PlayStation zorganizowało listening party ze ścieżką dźwiękową God of War Ragnarök.
  • Kompozytor Bear McCreary i reżyser Eric Williams w trakcie transmisji na żywo opowiedzieli o pięciu utworach z soundtracku i podzielili się szczegółami dotyczącymi produkcji muzyki do gry.

Ścieżka dźwiękowa God of War Ragnarök to jeden z wielu zachwycających elementów wydanej niedawno kontynuacji przygód Kratosa i Atreusa. PlayStation postanowiło poświęcić więcej uwagi muzyce z tytułu. W nocy z 17 na 18 listopada odbył się transmitowany na kanałach PlayStation specjalny event – Soundtrack Listening Party z muzyką z gry. W trakcie spotkania kompozytor Bear McCreary oraz reżyser Eric Williams szczegółowo omówili pięć wyjątkowych utworów ze ścieżki dźwiękowej. Oprócz zachwycającego motywu głównego z chórem twórcy opowiedzieli też o The Hand of Odin, Huldra Brothers, Vanaheim oraz piosence Blood Upon the Snow w wykonaniu Hoziera.

God of War Ragnarök listening party – co słychać u boga wojny?

Jak przyznał McCreary, największym wyzwaniem w kreowaniu ścieżki dźwiękowej było napisanie motywu Atreusa. Ze względu na rozwój postaci w tegorocznej odsłonie GoW, syn Kratosa potrzebował własnego tematu, który miał reprezentować jego indywidualny charakter względem rodziców. Kompozytor docenił również fakt, że miał okazję zrealizować motywy poszczególnych postaci, takich jak Angrboda czy krasnoludzcy bracia Sindri i Brok, oraz znaleźć unikalny dźwięk – „muzyczny język” – dla każdego z dziewięciu światów, jakie gracze mogą zwiedzić w God of War Ragnarök.

Opowiadając o procesie, twórcy zdradzili, że same wczesne prace nad motywami trwały niemalże rok. Komponowanie tematów miało miejsce równolegle z produkcją, w wyniku czego muzyka i gra ewoluowały razem.

Wydarzenie poprowadził gospodarz Alex Moukala, producent muzyczny i YouTuber, twórca analiz ścieżek dźwiękowych z gier. Warto wspomnieć, że dzień przed livestreamem Bear McCreary otrzymał nagrodę w kategorii najlepszej piosenki w grze wideo Hollywood Music In Media Awards 2022 za utwór Blood Upon the Snow do God of War Ragnarök.