Galactic Civilizations IV – zapowiedź następnej odsłony serii

11 maja 2021,
18:43
Dorota Żak

Stardock Entertainment znienacka powraca z nowym ogłoszeniem. Tym razem chodzi o oficjalne potwierdzenie prac nad Galactic Civilizations IV.

Nowa rasa kosmitów w Galactic Civilizations IV
Na skróty
  • Studio Stardock Entertainment zapowiedziało prace nad kolejną częścią serii Galactic Civilizations.
  • Galactic Civilizations IV również będzie strategią 4X w kosmosie.
  • Jej twórcy starają się uczyć na błędach poprzedniej części i stworzyć jeszcze lepszą grę.

Od ostatniej, trzeciej, części serii Galactic Civilizations minęło już trochę czasu, a konkretniej sześć lat. Nie znaczy to jednak, że twórcy gry próżnowali – wręcz przeciwnie. Przez cały ten czas Galactic Civilizations III otrzymywała aktualizacje i hotfixy, które miały usprawniać rozgrywkę (jeden z ostatnich udostępniono 17 marca tego roku na Steamie).

Mimo to czasami trzeba zrobić krok naprzód i studio Stardock Entertainment doskonale to rozumie. Z tego powodu podzieliło się zapowiedzią kolejnej części gry, czyli Galactic Civilizations IV, a nawet pokazało jej pierwszy zwiastun.

Galactic Civilizations IV – nauka na błędach i jeszcze większa skala

Podobnie jak poprzednie odsłony serii, tak i czwórka będzie grą strategiczną z podgatunku 4X, czyli explore, expand, exploit, exterminate. Jak można się domyślić, właśnie te słowa scharakteryzują najlepiej całą rozgrywkę pełną licznych niespodzianek. Naszym głównym celem będzie oczywiście stworzenie własnej kosmicznej cywilizacji przez kolonizowanie kolejnych obszarów, rozwijanie technologii i spotykanie innych śmiałków. Nowe rasy kosmitów, eksploracja zakątków kosmosu, wielkie bitwy… czego tam nie ma? Galactic Civilizations IV ma być większa, ambitniejsza i jeszcze lepsza niż poprzednie części, a zwłaszcza trójka.

Porównanie do bezpośredniego poprzednika wydaje się tu najważniejsze. Kiedy wczytamy się dokładniej w dostępny na stronie gry dziennik z tworzenia tytułu (GALCIV IV DEV JOURNAL #1), znajdziemy w nim kilka ciekawostek. Zabiera w nim głos Brad Wardell, jeden z twórców pracujących nad Galactic Civilizations IV. Retrospektywnie opowiada on o Galactic Civilizations III, o rzeczach, które w tej części działały, a które nie do końca się sprawdziły. Jak sam stwierdza, „W chwili premiery Galactic Civilizations III zebrała świetne recenzje i była na początku dobrą grą. Ale nie była to gra świetna”. Mając to na uwadze i mierząc jeszcze wyżej, twórcy ze Stardock Entertainment dokładnie analizują poprzednią ostatnią część, aby jej następca był po prostu dużo lepszy.

Jednym z pomysłów studia w tym zakresie jest ulepszenie sztucznej inteligencji w Galactic Civilizations IV. W najnowszej części serii ma ona stać za każdą pojedynczą postacią, mogącą zostać częścią naszej opowieści. Pozwoli to stworzyć żywszy świat, po którym będziemy poruszać się jako gracze. Jednocześnie wszystko ma być finalnie zaprezentowane w przejrzysty i czytelny sposób, aby gra sprawiała jak najwięcej przyjemności. Na efekty pracy Stardust Entertainment będziemy jednak musieli jeszcze trochę poczekać; tytuł nie ukaże się wcześniej niż w 2022 roku.

Screen z Galactic Civilizations IV
Screen z Galactic Civilizations IV. Źródło: PCGamesN