fbpx

Frostpunk 2 z pełnym wsparciem dla modów już na starcie

30 sierpnia 2024,
08:15
Jacek Lisiecki
Miasto w zimowej scenerii we Frostpunku 2

Frostpunk 2, wyczekiwana kontynuacja hitu od 11 bit studios, zadebiutuje z pełnym wsparciem dla modów już w dniu premiery. Twórcy gry oficjalnie potwierdzili, że nowa produkcja otrzyma narzędzie modderskie o nazwie Frostkit, które umożliwi graczom tworzenie własnych map, scenariuszy oraz modeli. Funkcja ta była jedną z najbardziej pożądanych przez społeczność od czasu premiery pierwszej części Frostpunk w 2018 roku, jednak dopiero przejście na silnik Unreal Engine umożliwiło pełne wsparcie dla modowania.

Narzędzie Frostkit, dostępne w wersji beta, pozwoli użytkownikom na wprowadzanie znaczących zmian w grze, od kreowania nowych miast po umieszczanie w świecie gry zupełnie nowych elementów. Co więcej, twórcy obiecują regularne aktualizacje narzędzia, bazujące na opiniach społeczności, co ma zapewnić jak najlepsze doświadczenia modderskie. Na początku narzędzie będzie testowane przez wybranych członków społeczności, aby zbierać opinie i usprawniać jego działanie przed oficjalnym wydaniem.

Wsparcie dla modów w grze na premierę

Wsparcie dla modów nie jest jedyną nowością, na którą mogą liczyć gracze. Wraz z premierą Frostpunk 2 planowane jest również udostępnienie wersji Digital Deluxe, która zapewni graczom dostęp do trzech nadchodzących DLC, a także do dodatkowych elementów w grze. Dodatkowo, posiadacze tej wersji będą mogli rozpocząć grę 72 godziny wcześniej niż pozostali gracze. Premiera gry została zaplanowana na 20 września 2024 roku, a gra będzie dostępna na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S, z możliwością natychmiastowego dostępu dla subskrybentów Game Pass.

Funkcja modowania w Frostpunk 2 ma szansę otworzyć przed graczami zupełnie nowe możliwości eksploracji postapokaliptycznego świata, oferując nieograniczone opcje modyfikowania i dostosowywania rozgrywki do własnych potrzeb. Przejście na silnik Unreal Engine to kluczowy krok, który pozwala na pełne wykorzystanie potencjału modyfikacji, co było niemożliwe w przypadku oryginalnej wersji gry.

Nowe funkcje i rozszerzenia

Wraz z zapowiedzią wsparcia dla modów, 11 bit studios przedstawiło również zwiastun, który daje przedsmak tego, co gracze będą mogli osiągnąć za pomocą narzędzia Frostkit. Zwiastun ten ukazuje różnorodność możliwości, od budowania futurystycznych miast, po wprowadzanie fantastycznych stworzeń do mroźnego świata Frostpunk 2. Narzędzie to z pewnością zostanie ciepło przyjęte przez społeczność, która od dawna domagała się większej swobody twórczej.

Premiera Frostpunk 2 zbliża się wielkimi krokami, a dzięki wsparciu dla modów już na starcie, gra ma szansę zdobyć jeszcze większe uznanie wśród fanów gatunku. Wersja beta Frostkit zostanie udostępniona wybranym użytkownikom jeszcze przed oficjalnym wydaniem gry, co pozwoli twórcom na dalsze udoskonalanie tego narzędzia.