Flashback, platformówka science fiction, otrzyma (kolejny) sequel

5 maja 2021,
13:17
Dorota Żak

Sequele gier powstające wiele lat po premierze chyba już nikogo nie dziwią, co więcej, stały się normą. Okres 30 lat między kolejnymi częściami serii wydaje się długi, ale nie przeszkadza powracać do znanych marek. Właśnie w taki sposób studio Microids chce nam przypomnieć o grze Flashback.

Lokacja w grze Flashback
Na skróty
  • Studio Microids stworzy sequel platformówki science fiction z 1992 roku, Flashback.
  • Walczyliśmy w niej ze zmiennokształtnymi kosmitami, którzy chcieli przejąć władzę nad światem.
  • Gra ma ukazać się w 2022 na PC i konsolach.

W 1992 roku studio Delphine Software stworzyło platformówkę Flashback osadzoną w klimacie science fiction. Tytuł przyjęto całkiem nieźle, zdobył on wierne grono fanów, a po kilku latach doczekał się sequela o nazwie Fade to Black. W planach była nawet trzecia część, Flashback Legends, ale prace anulowano w związku z zamknięciem studia.

Dlaczego to wszystko przypominamy? Z prostego powodu: Flashback otrzyma kolejną część po niemal 30 latach od premiery, a za projekt odpowiedzialne jest tym razem francuskie studio Microids. O samej grze na razie nie wiadomo zbyt wiele, oprócz tego, że powstaje i zadebiutuje w 2022 roku na pecetach i konsolach. Więcej informacji mamy otrzymać od twórców w przyszłości.

Flashback – kilka słów o klasyku

Rok 2142, tajni agenci i kosmici, którzy potrafią zmieniać swój wygląd, to główne motywy we Flashback. W grze wcielamy się w Conrada B. Harta, który odkrywa plany kosmitów na infiltrację ludzkiego świata, ale przed przekazaniem tej informacji dalej zostaje pojmany i traci pamięć. Szczęśliwie dla misji Hart zdążył wcześniej nagrać wiadomość o zagrożeniu i teraz może ją wykorzystać, aby wykonać zadanie uratowania świata. Nie będzie ono łatwe, bohater musi odzyskać resztę wspomnień, a do tego ma na karku policję nasłaną na niego przez kosmitów.

Na poziomie mechaniki Flashback to gra platformowa z elementami zręcznościowymi, gdzie dużą rolę ma także walka. Hart dysponuje pistoletem z nieskończoną amunicją i polem siłowym, ale nie daje mu ono odporności na wszystkie rodzaje obrażeń, bo przykładowo upadek ze zbyt dużej wysokości może skończyć się dla niego śmiercią.

Druga część gry, Fade to Black, kontynuuje historię z jedynki. Jej akcja toczy się pięćdziesiąt lat po wcześniejszych wydarzeniach i nadal kręci się wokół wrogich zmiennokształtnych kosmitów. Póki co nie wiadomo, jak do tematu podejdzie kolejna część przygotowywana przez Microids ani w jaki sposób będzie łączyć się ze znaną nam już fabułą.