fbpx

Final Fantasy 16 nie otrzyma łatki w dniu premiery. Twórcy pewni najnowszej części serii

23 maja 2023,
14:20
Amira El Berrah

Przed nami premiera kolejnej części Final Fantasy, ale zanim to nastąpi, czeka nas aktualizacja 6.4 The Dark Throne do Final Fantasy 14. Czy będzie to ostatnia łatka, którą planują dla graczy twórcy przynajmniej do czasu premiery Final Fantasy 16? Okazuje się bowiem, że nadchodząca odsłona cyklu nie powinna wymagać tzw. Day-One patcha.

Clive

Nadchodzi wyczekiwana data premiery kolejnej bestsellerowej części japońskich RPG od Square Enix. 22 czerwca w ręce graczy trafi Final Fantasy 16, natomiast wczoraj, 22 maja, producenci udostępnili aktualizację o numerze 6.4 zatytułowaną The Dark Throne do Final Fantasy 14.

Poniżej niewielka część tego, co znajdziemy w The Dark Throne. Wszystkie szczegółowe informacje znajdziemy na stronie finalfantasyxiv.com.

  • Dodatkowa grywalna zawartość.
  • Nowe przedmioty dostępne u niektórych handlarzy.
  • Więcej opcji symboli opłat dodanych do herbów firm.
  • Nowe mapy morskie, obszary, meble czy ziarna doniczkowe.
  • Kolejni przeciwnicy NPC dla Triple Triad
  • Nowe wizje, zwierzęta, materiały i dużo więcej.
https://twitter.com/FF_XIV_EN/status/1660943710895390720

Nie będzie Day-One patcha w dniu premiery Final Fantasy 16

Wiemy, że łatki i aktualizacje wydane w dniu premiery nie są niczym zaskakującym. Czasem są małe i naprawiają kilka błędów, w innym wypadku są ogromne i praktycznie niezbędne, aby gra płynnie funkcjonowała. Jednak często są one krytykowane przez graczy tego pierwszego dnia, gdy muszą czekać z rozpoczęciem przygody na załadowanie się tego nieszczęsnego paska pobierania. Zwłaszcza jeśli posiadają wolniejszy lub ograniczony dostęp do sieci.

Game Informer podczas rozmowy ze Square Enix Creative Business Unit III ujawniło nam, że obecnie deweloper nie pracuje i nie planuje pracować nad łatką na dzień premiery Final Fantasy 16. Reżyser, Hiroshi Takai, podał platformie, czym spowodowana jest podjęta przez firmę decyzja.

Pierwszym z powodów jest pewność zespołu co do ostatecznej wersji gry. Hiroshi, producent Naoki Yoshida oraz reszta zespołu uważają, że gra powinna być gotowa do uruchomienia w momencie premiery. Twórcy uznali, że nie każdy ma dostęp do internetu, by pobrać pierwszą łatkę podczas globalnej premiery Final Fantasy 16.

Także od teraz gracze nie będą pobierać już dużej łatki, gdy gra trafi na PlayStation 5. Reżyser podkreśla również, że Creative Business Unit III codziennie testuje grę i szuka błędów, więc wszystko może ulec zmianie, ale na ten moment Final Fantasy 16 powinno działać w pełni, zgodnie z oczekiwaniami.