Electronic Arts zamierza zwolnić 5% pracowników i ma podwoić liczbę posiadanych IP

29 lutego 2024,
16:03
Arek Grabowski
Logo Electronic Arts

Electronic Arts planuje zwolnić aż 5% swojej siły roboczej, co stanowi około 670 pracowników. Powodem ma być restrukturyzacja działania firmy. Ta wiadomość początkowo pojawiła się w serwisie GamesIndustry.biz. Obecnie Electronic Arts zapowiedziało takie produkcje jak F1 24, Skate oraz The Sims 5. Tytułów jest jednak więcej. Wszystkie trwające projekty mają powstawać bez żadnych zakłóceń.

Ta większa koncentracja pozwala nam napędzać kreatywność, przyspieszać innowacje i podwajać nasze największe możliwości – w tym nasze własne IP, sport i ogromne społeczności online – aby dostarczać rozrywkę, której gracze chcą dziś i jutro.

Dyrektor generalny Electronic Arts

Dyrektor generalny Electronic Arts podkreślił jednak, że istnieje chęć odejścia od licencjonowanych marek. Firma chce teraz postawić na własnościowe IP. Mimo wszystko nie wpłynie to na produkcję Black Panther oraz Iron Man.

Restrukturyzacja przeprowadzana przez EA to ogromny i skomplikowany proces

Wbrew pozorom nie polega to tylko na zwolnieniu pracowników i zmniejszeniu kosztów produkcji. Wszystkie zespoły muszą być zbudowane oraz dopracowane od początku. Optymalizacja działania tak dużej firmy to ogromne przedsięwzięcie. Szacuje się, że Electronic Arts cały proces będzie kosztował do 165 milionów dolarów. Firma ma zredukować liczbę zatrudnionych pracowników o około 11%, porównując z 2023 rokiem.

Miejmy nadzieję, że wszystkie te działania usprawnią działanie firmy. Zwolnienia w Electronic Arts nie są niczym nowym. Już od tamtego roku w branży gier widzimy tę tendencję. Pracę z różnych studiów straciło już tysiące utalentowanych i doświadczonych pracowników.