Do svidaniya, Wargaming. Producent wycofuje się z Rosji i Białorusi

Dla Wargaming bezpieczeństwo pracowników jest najważniejsze. Z tego powodu firma postanowiła wycofać swoich deweloperów z Mińska, a także zamknąć dostęp do swoich usług w Rosji i Białorusi.

4 kwietnia 2022

Wargaming to studio znane z takich hitów jak World of Tanks czy World o Warships. Do tej pory ich główne studio znajdowało się w Mińsku na Białorusi, ale to się zmieni. Z powodu wojny na Ukrainie firma postanowiła zakończyć działalność na Białorusi i w Federacji Rosyjskiej. Tą decyzją studio dołączyło do całej masy innych firm.

Wargaming reaguje na wojnę

W przeciągu ostatnich tygodni Wargaming prowadziło gruntowną analizę strategiczną swoich operacji biznesowych na całym świecie. Jej wynikiem była decyzja o zerwaniu związków z Rosją i Białorusią oraz zaprzestanie działalności w tych krajach. 31 marca deweloperzy przenieśli swoje gry z Federacji Rosyjskiej i Białorusi do mniejszej i lokalnej firmy o nazwie Lesta Studio, która nie posiada żadnych związków z Wargaming. Warto zaznaczyć, że nie są przewidziane żadne korzyści takiej decyzji, a wręcz przeciwnie, spodziewane są spore straty finansowe. Teraz studio skupi się, by cała operacja przebiegła jak najszybciej, pozostając jednocześnie w zgodzie z prawem i co ważniejsze, dbając o bezpieczeństwo pracowników.

logo wargaming

Pewna przyszłość w niepewnych czasach

Rosyjscy i białoruscy graczy będą mieli dostęp do gier w okresie przejściowym, ale nie wiadomo jak długo on potrwa. W tym czasie zajmie się nimi inny podmiot. Trwa już proces zamykania Mińskiego studia a wszyscy pracownicy mają zapewnione odprawy oraz wsparcie. Co więcej firma, mimo tak trudnej decyzji jest pewna swojej przyszłości i nadal ma zamiar dostarczać gry o wysokiej jakości. Tu warto wspomnieć o wyrzuceniu z Wargaming Sergeya Burkatovskiego, dyrektora kreatywnego, który popierał atak Rosji na Ukrainę.

Co prawda Wargaming powstała na Białorusi, ale od dawna są globalną firmą, której główna siedziba znajduje się aktualnie na Cyprze. Studio powstało w 1998 roku i ich pierwszym projektem była DBA Online, niszowa gra taktyczno-strategiczna osadzona na przestrzeni wieków od starożytności do średniowiecza. Złotym strzałem firmy była produkcja World of Tanks, dzięki któremu podbiła światowe rynki.

Autor obrazka wyróżniającego: IAmCrisWTF513 // CC BY-SA 4.0

Bartosz Sobolewski

UWaga! Gorące informacje!