W sezonie 2 Diablo 4 obliczanie obrażeń będzie działało nieco inaczej. Dzięki temu gracze otrzymają więcej możliwości. Blizzard poinformował o tej zmianie podczas transmisji Campfire. Według twórców ograniczenie obrażeń sprawi, że gracze będą korzystali z bardziej różnorodnych buildów – podkreślili, że nie chodzi im o osłabianie postaci.
W Diablo 4 występują 2 szczególne statystyki. Chodzi o Critical Strike Damage i Vulnerable Damage. Obie wartości mogą wynosić nawet 150 lub więcej. Te statystyki mnożymy przez siebie, a wynik określa, jak bardzo całkowite obrażenia zostaną zwiększone. Niektóre klasy mogły w ten sposób zadawać obrażenia liczone w milionach.
Jak Blizzard zrekompensuje osłabienie obrażeń w Diablo 4?
Łatkę rozpoczynającą Sezon Krwi w Diablo 4 otrzymamy 17 października. Wtedy zostaną wprowadzone zmiany związane z obliczaniem obrażeń. Critical Strike Damage i Vulnerable Damage będą dodawane razem i mnożone przez procent każdej ze statystyk. Uderzenia krytyczne będą zawsze zwiększały obrażenia o 50%, wrażliwych przeciwników zaatakujemy za 20% więcej damage’u. Wcześniej można było uzyskać ogromne wyniki – teraz możemy otrzymać do 80% bonusu obrażeń.
Blizzard osłabi przeciwników, by walka była oczywiście sprawiedliwa. Potwory będą miały mniej punktów życia dla dopasowania do zmniejszonych obrażeń. Takie rozwiązanie według twórców Diablo 4 sprawi, że będzie można korzystać z innych oryginalnych buildów. Twórcy chcą, by każda konfiguracja była możliwie jak najbardziej równa, jeśli chodzi o „całkowitą moc”.