Blizzard wprowadził pewne zmiany do Diablo 4 po zakończeniu testów beta. Rozwiązują one sporo problemów, na które gracze zwracali wcześniej uwagę. Ważną zmianą jest aktualizacja lochów, ponieważ wcześniej wymagały one sporo backtrackingu, co było dość nudną czynnością. Twórcy zmienili lokacje tak, by były dla graczy po prostu ciekawsze.
Nowości jest jednak o wiele więcej, ponieważ Blizzard skupił się również na balansie wszystkich klas. Twórcy usprawnili także pewne aspekty techniczne, naprawili błędy itd. Diablo 4 zostało już ozłocone, gra jest gotowa do wydania. Premiera będzie miała miejsce, tak jak planowano, czyli 6 czerwca.
Jakie zmiany do Diablo 4 wprowadzono po zakończeniu testów beta?
Wszystkie zmiany wypisano w poście blogowym na stronie internetowej Blizzarda. Poniżej wyszczególniamy najważniejsze zmiany i nowości, które znacząco wpłyną na rozgrywkę.
Twórcy usprawnili znacząco lochy już w samym Fractured Peaks, czyli lokacji z testów beta. Podobne zmiany zostaną zaaplikowane także do innych lokacji:
- Małe potwory będą szukały gracza, aby uniknąć konieczności cofania się w zadaniach „Zabij wszystkie potwory”;
- Po zebraniu Animusa gracz i pobliscy sojusznicy otrzymają 10 zasobów lub zmniejszenie wszystkich cooldownów o 1 sekundę;
- Deponowanie Animusa trwa teraz 0 sekund zamiast 3;
- Czas ratowania został zmniejszony z 3 na 1,5 sekundy;
- Wszystkie cele związane z ratowaniem gwarantują otrzymanie mikstury życia po ukończeniu;
- Podczas noszenia Posągu Pradawnego, Krwawego Kamienia, Mechanicznej Skrzyni lub Kamiennej Rzeźby gracz i jego sojusznicy otrzymują 25% premii do prędkości ruchu;
- Czas przebywania na piedestałach został zmniejszony do 0 zamiast 2 sekund;
- Odłożenie przedmiotu na piedestał przywraca zdrowie, zasoby, mikstury oraz wszystkie cooldowny dla wszystkich pobliskich graczy i sojuszników;
- Wszystkie drzwi będą generować ping na mapie, gdy zostaną otwarte;
- Cele oparte na strukturach w lochach mają dodatkową mechanikę walki, którą gracze będą musieli pokonać.
Powyższe zmiany dotyczą jedynie lochów i pomniejszych usprawnień. Blizzard zbalansował również niektóre postacie oraz elementy gry. Warto zwrócić uwagę na to, że niektóre nowości dotyczą wszystkich klas:
- Efekty jak ogłuszenie lub zamrożenie mogą zostać wykorzystane na potworach elitarnych dwa razy dłużej, zanim staną się one niepowstrzymane;
- Wszystkie klasy mają dostęp do wystarczających umiejętności, by usunąć efekty osłabiające kontrolę;
- Niektóre legendarne moce zostały zaktualizowane pod kątem skuteczności.
Klasowych zmian jest jednak znacznie więcej. Blizzard zauważył, że barbarzyńca jest zbyt słaby, a nekromanta zbyt dobrze radzi sobie podczas walki z potworami.
Zmiany klasowe w Diablo 4 po zakończeniu testów beta
Twórcy Diablo 4 skupili się na zmianach związanych z niemal wszystkimi klasami. Najwięcej uwagi otrzymali jednak barbarzyńcy oraz nekromanci. Zmiany przede wszystkim balansują rozgrywkę, sprawiają, że wszystkie klasy są równe.
Barbarzyńca:
- Dodano pasywną redukcję obrażeń na poziomie 10%. Niektóre efekty z drzewka umiejętności zostały zmniejszone, aby to kompensować;
- Umiejętność Whirlwind zadaje większe obrażenia, ale zużywa też więcej furii;
- Umiejętność Double Swing zwraca całą furię, jeżeli użyto jej na ogłuszonym lub powalonym przeciwniku.
Nekromanta:
- Przywoływane potwory będą częściej umierały, więc trzeba je wskrzeszać w mniejszych odstępach czasowych;
- Niektóre bonusy z Book of the Dead mają teraz lepsze statystyki;
- Umiejętność Corpse Explosion zadaje mniejsze obrażenia;
- Jasność szkieletowych wojowników i magów została zmniejszona dla lepszej czytelności.
Druid:
- Umiejętności towarzyszy będą zadawać o wiele większe obrażenia;
- Mniejszy czas odnowienia umiejętności Ultimate;
- Pomniejsze poprawki związane z użytecznością Maula i Pulverize;
- Użycie umiejętności innej niż zmiana kształtu przywróci bohatera do jego ludzkiej postaci.
Łotr:
- Ulepszenia dla umiejętności Subterfuge mają zwiększone premie;
- Niektóre umiejętności pasywne mają zwiększone premie;
- Większy czas odnowienia wszystkich umiejętności Imbuement.
Czarodziej:
- Naładowany piorun zadaje teraz większe obrażenia i kosztuje mniej many;
- Chain Lightning zadaje mniejsze obrażenia oraz ma niższą skuteczność przeciwko bossom;
- Zmniejszono czas odnowienia bonusu dla umiejętności Incinerate;
- Firewall będzie teraz częściej pojawiał się przed wrogami, kiedy gracz wykorzystuje premię dla tej umiejętności;
- Zwiększono szansę na szczęśliwe trafienie dla premii do umiejętności Meteor.
Oprócz powyższych zmian twórcy urozmaicili lochy piwniczne. Teraz będą pojawiać się w nich losowo pewne wydarzenia i specjalne nagrody. Warto również zwrócić uwagę na to, że Blizzard wyłączył przycisk Reset Dungeon, ponieważ był po prostu nadużywany przez graczy.