Założyciel Arkane, Raphaël Colantonio, w wywiadzie z „Rock Paper Shotgun” wyjawił, że gra Deathloop powstała głównie dlatego, że Bethesda nie była pewna, czy chce wydawać trzecią odsłonę gry Dishonored.
Arkane miało przystopować z serią Dishonored, by zająć się czymś lżejszym, krótszym i mniejszym w ramach nauki. Colantonio powiedział wtedy:
Bethesda chciało, byśmy coś zrobili. Nie wiedzieli dokładnie, dokąd zmierzamy po Dishonored. Nie wiedzieli, czy chcą trzecią część, więc najpierw mieliśmy zrobić coś prostego i krótkiego, a później się zobaczy.
Raphaël Colantonio, założyciel studia Arkane
Założyciel stwierdził również, że jego studio dzięki Deathloop miało się nauczyć, jak produkować i wydawać gry wieloosobowe.
A później gra stała się z biegiem lat całkiem dużą produkcją. To zabawne, że mówili nam „E, tam, nie chcemy trzeciej części Dishonored, dajcie nam coś małego w stylu multiplayera, byście nauczyli się robić wieloosobówki, może coś z mikrotransakcjami, jakiś rougelike”.
Ostatecznie gra zyskała sympatię graczy, otrzymała wiele pozytywnych ocen, a także wiele wskazuje na to, że powstanie kolejna część lub przynajmniej dodatek do pierwszej odsłony.