Gdy The Last of Us trafiło na PC, fala krytyki zalała Internet – chwytający za serca tytuł ewidentnie nie domagał w kwestii wydajności. Od tamtej chwili Naughty Dog ma ręce pełne roboty, wypuszczając coraz to nowe łatki, aby poprawić liczne błędy. Całkiem niedawno nadeszła czwarta z nich.
Aktualizacja The Last of Us 1.0.4. zawiera poprawki jakości tekstur i grafiki, optymalizację FPS poprawki błędów i nie tylko. Jak zapewnia studio, zgłaszane przez graczy błędy dalej brane są pod lupę, dlatego ten patch nie będzie ostatnim. „Ciągle pracujemy nad nad optymalizacją, dopracowywaniem stabilności gry i implementacją dodatkowych poprawek, które nadejdą w kolejnych aktualizacjach”, wyjaśnia Naughty Dog.
Wszystkie poprawki z czwartego patcha do The Last of Us na PC
Oko na poprzednią łatkę rzucicie tutaj, a poniżej prezentujemy pełną listę poprawek zawartych w patchu do The Last of Us na PC (tłumaczenie redaktorskie):
- Zoptymalizowano wykorzystanie procesora i karty graficznej w całej grze.
- Poprawiono jakość tekstur i rozdzielczość w grze na ustawieniach niskich i średnich.
- Poprawiono jakość grafiki w grze na ustawieniach niskich, w szczególności powierzchnie wody nie są już czarne.
- Naprawiono błąd, który może wystąpić podczas budowania shaderów.
- Naprawiono błąd, który może wystąpić podczas przechodzenia do menu głównego.
- Naprawiono błąd, który może wystąpić podczas umierania po walce.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przy pierwszym uruchomieniu gracze mogli dłużej czekać na załadowanie się do gry.
- Dodano opcję umożliwiającą graczom jednoczesne zablokowanie i odblokowanie statystyk wydajności w menu interfejsu (Opcje > Interfejs).
- Dodano opisy w menu grafiki, aby lepiej wyjaśnić, kiedy pewne ustawienia mogą wpływać na inne (Opcje > Wyświetlanie).
- Dodano ustawienie szybkości strumieniowania tekstur (Grafika > Ustawienia tekstur).
- Naprawiono błąd, który powodował, że pomijanie scenek podczas krytycznego obciążenia mogło powodować zawieszanie się gry.
- Naprawiono problem, w którym ostrzeżenie o obciążeniu shaderami nie pojawiało się podczas ponownego uruchomienia gry.
- Zaktualizowano pasek pamięci VRAM, aby dokładniej wyświetlał wykorzystanie systemu operacyjnego i aplikacji.
- Naprawiono problem, w którym czytnik ekranu odczytywał wartości dla zablokowanych ustawień, co mogło sugerować, że te same zablokowane ustawienia były aktywne.
- Naprawiono błąd, który powodował, że celowanie w dół podczas używania klawiatury i myszy (KBM) mogło zwiększyć czułość kamery.
- Poprawiono obsługę niektórych poleceń, które mają przypisane to samo powiązanie z klawiszami KBM.
- Poprawiono tłumaczenia wielu opcji menu w językach brazylijskim, portugalskim, chorwackim, holenderskim, fińskim, francuskim, greckim, węgierskim, hiszpańskim (Ameryka Łacińska), tajskim i tradycyjnym chińskim.
- Poprawiono położenie siatki celownika dla łuku [wyświetlacze ultrapanoramiczne].
AMD:
- Naprawiono błąd, który może wystąpić na procesorach AMD z powinowactwem ograniczonym do rdzeni X3D.
- Naprawiono problem, w którym tekstury mogły być renderowane nieprawidłowo na układach graficznych AMD.
Steam:
- Naprawiono problem, w którym osiągnięcie „To musi mieć jakiś sens” nie uruchamiało się mimo zdobycia wszystkich innych osiągnięć.
Steam Deck:
- Naprawiono problem na Steam Deck, w którym przywrócenie ustawień wyświetlania do domyślnych nie włączało już AMD FSR 2 (Opcje > Wyświetlanie).