CD Projekt RED, czyli polski producent gier wideo, którego nieznajomość jest już praktycznie równoznaczna z utratą obywatelstwa, zaprezentował swoje plany dot. kolejnego etapu rozwoju firmy. Obejmują one m.in. zmianę niektórych strategii biznesowych i marketingowych oraz planowane przejęcia innych studiów deweloperskich. Przedstawiciele spółki opowiedzieli o tym wszystkim w specjalnym materiale wideo, który zamieszczamy dla was poniżej. Jeszcze niżej znajdziecie z kolei omówienie najważniejszych elementów odświeżonej strategii spółki.
Główne założenia strategii rozwoju CD Projekt RED
Na początku z materiału dowiadujemy się, że głównym priorytetem firmy w nadchodzących latach ma być jakość wypuszczanych produkcji, co w świetle problematycznej, grudniowej premiery Cyberpunka 2077 jest bez wątpienia istotną deklaracją (czymś jeszcze istotniejszym natomiast będzie skrupulatne wypełnianie tej obietnicy). CD Projekt RED chce nadal tworzyć „rewolucyjne nowe gry” i serie cRPG, które skupiać będą się przede wszystkim na angażujących historiach i fabule. Jak przyznają sami producenci, polski deweloper chce być znany jako jeden z „trzech najlepszych na świecie twórców gier wideo”.
W ramach projektu CD Projekt RED 2.0 studio zamierza zbudować „zrównoważone i troskliwe” środowisko pracy dla osób zatrudnionych w spółce. Technologia silnika REDengine ma rozwinąć się do stopnia, który pozwoli firmie wspierać produkcję wielu franczyz jednocześnie. CDPR planuje również stworzyć nowe zespoły deweloperskie oraz zmienić sposób komunikowania się z fanami poprzez odświeżoną politykę PR-ową oraz marketingową.
Silnik REDengine ma zostać przekształcony w taki sposób, by te same rozwiązania mogły być stosowane w kilku różnych grach. Jako przykład podano tutaj systemy kontroli postaci oraz modele zachowania NPC.
Nauka na błędach z kampanii Cyberpunka i nowy, przejrzystszy marketing
Producenci przyznali się również do ewidentnych błędów w zakresie komunikacji popełnionych w trakcie promocji Cyberpunka 2077. „Dostrzegliśmy rzeczy, które muszą zmienić się w przyszłości” – wyjaśniają przedstawiciele CD Projekt RED. Kampanie marketingowe i PR-owe kolejnych tytułów mają być już „znacznie krótsze”, a deweloperzy będą dłużej wstrzymywali się z pokazywaniem zwiastunów i zapowiedzi. Studio może w przyszłości wciąż wypuszczać teasery nowych projektów na stosunkowo wczesnym etapie prac, jednak bardziej obszerne serie informacyjne, takie jak chociażby Night City Wire, będą organizowane zdecydowanie bliżej premiery, niż miało to miejsce chociażby w przypadku Cyberpunka.
CD Projekt RED planuje także skupić się na pokazywaniu dopracowanych materiałów z gier, aniżeli materiałów koncepcyjnych. Przedstawiciele zadeklarowali również prezentowanie nadchodzących produkcji na wszystkich platformach, na których dany tytuł będzie miał się ukazać.
Aktualizacje do Cyberpunka 2077 i rozwój Wiedźmina
Deweloperzy podczas planowania rozwoju swoich gier będą ograniczali się do pojedynczego roku. Na 2021 strategia ta obejmuje aktualizacje do Cyberpunka 2077 oraz dalszą ekspansję franczyzy Wiedźmina. Przedstawiciele studia przypomnieli również, że next-genowe wersje Wiedźmina 3 i Cyberpunka pozostają w fazie produkcyjnej, a ich premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku.
Równoległa produkcja kilku gier AAA? CD Projekt RED potwierdza
CD Projekt RED podzielił się również grafiką prezentującą, co studio zamierza oferować w swoich kolejnych grach. Deweloperzy chcą nadal łączyć ze sobą różne gatunki, zwiększać udział trybów wieloosobowych, a także udostępniać swoje serie poprzez nowe platformy (chociażby urządzenia mobilne) oraz media wykraczające poza branżę gier wideo.
Producenci dążą również do równoległego rozwoju różnych IP, co oznacza, że wiele gier AAA z różnych cykli będzie powstawało w tym samym czasie. Taki tryb produkcyjny ma zostać wprowadzony w 2022 roku, jednak CD Projekt RED nie ujawnił jeszcze, jakich tytułów bądź franczyz będzie on dotyczył.
Jeszcze więcej informacji dot. strategii rozwoju polskiej spółki w nadchodzących latach możecie znaleźć również w oficjalnym komunikacie opublikowanym na stronie producenta.