Blizzard chce tworzyć więcej gier mobilnych. „To dla nas obszar hiper wzrostu”

7 listopada 2023,
11:25
Kaja Piaścik
Walka z bossem w Diablo Immortal

Z okazji minionego BlizzConu prezes Blizzarda Mike Ybarra porozmawiał z redakcją The Verge o planach firmy po przejęciu przez Microsoft. Wygląda na to, że twórcy takich tytułów jak Diablo i Overwatch chcą bardziej skupić się w przyszłości na grach mobilnych.

Kilka dni temu na urządzenia przenośne trafił Warcraft Rumble, a to oczywiście nie najgłośniejsza mobilna produkcja firmy. Chociaż zapowiedź Diablo Immortal w 2019 roku spotkała się z ogromną falą krytyki ze strony społeczności, gra okazała się dla Blizzarda wielkim sukcesem finansowym – według portalu Data.ai zarobiła ponad 500 milionów dolarów w ciągu pierwszego roku od premiery.

W wywiadzie Ybarra podkreślił, że mobilna gałąź firmy intensywnie się rozwija:

Produkcje mobilne to dla nas obszar hiper wzrostu. Chciałbym, aby nasze własności intelektualne były wszędzie.

Mike Ybarra dla The Verge

Wzmocnienie mobilnego portfolio Blizzarda nie oznacza jednak, że firma zapomina o produkcjach na pozostałe platformy. W trakcie BlizzConu zapowiedziany został pierwszy dodatek do Diablo 4: Vessel of Hatred, a wystąpienie na imprezie szefa Xboxa Phila Spencera może wróżyć bliską współpracę przy grach na konsole i PC.

W czasie rozmowy z The Verge Ybarra przyznał, że Blizzard nie boi się eksperymentować z modelami finansowania produkcji i tworzyć nowych własności intelektualnych. Szuka zespołów deweloperskich z różnymi pomysłami: „Może to być ktoś, kto ma pomysł na czterogodzinne doświadczenie lub 400-godzinne doświadczenie.”