Wreszcie doczekaliśmy się premiery długo wyczekiwanego Battlefielda 2042. Tytuł został udostępniony dziś o godzinie 9:00 na PC, Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Już od tygodnia w najnowszego Battlefielda mogli zagrać gracze, którzy wykupili wersje Gold lub Ultimate, a także posiadacze subskrypcji EA Play lub EA Play Pro. Niestety użytkownicy zauważyli naprawdę sporą liczbę występujących błędów i bugów, teraz ma być ich mniej.
Wraz z oficjalną premierą Battlefielda 2042 ukazała się pierwsza aktualizacja. Na kolejny update nie będziemy musieli długo czekać. Studio EA DICE zakomunikowało, że w ciągu najbliższych 30 dni ukażą się kolejne dwa patche. Niestety dzisiejsza łatka nie zmienia zbyt wiele. Poniżej prezentujemy pełną listę zmian.
Aktualizacja 1.0 w Battlefield 2042 – lista zmian
- Wprowadzono ulepszenia po stronie serwera, których celem jest ograniczenie przypadków „rubberbandingu”, mających często miejsce w końcowej części rund w trybach All-Out Warfare.
- Znacznie ograniczono przypadki zacięć podczas gry na mapie Rozłam. Zniszczenie silosów nie będzie już ograniczać wydajności serwera.
- Imiona sojuszników w zespole będą teraz poprawnie wyświetlane, gdy gracz na nich spojrzy.
- Dostosowano animacje Falck podczas sekwencji końca rundy, by mieć pewność, że Falck wyświetla się poprawnie.
- Zaktualizowano skórkę do zdobycia dla Borysa poprzez postępy w drodze do mistrzostwa, nadając jej nową nazwę: Aligator.
- Zapewniono, że rundy ZDM w Battlefield™ Portal zawsze będą się rozpoczynały z włączonym losowym odrodzeniem. Co prawda niekiedy opcja ta nie aktywowała się przy zmianie rund, ale teraz zostało to naprawione.
- Wprowadzono szereg rozwiązań zapewniających właściwą liczbę odrodzeń SI w niestandardowych trybach Battlefield™ Portal, w których wykorzystywane jest ustawienie wstępne Każdy na każdego.
- Tylko na PC: Umożliwiono wybór specjalisty w Battlefield™ Hazard Zone za pomocą myszy, usuwając wymóg potwierdzenia wyboru za pomocą klawisza spacji.
- Naprawiono rzadkie zdarzenie w Hazard Zone, które niekiedy powodowało, że przebieg końca rundy nie był prawidłowo aktywowany i w związku z tym nie przyznawano prawidłowej liczby bonusowych PD.
- Naprawiono błąd znaleziony w Hazard Zone, który mógł sprawić, że gracze pokazywali się na mapie, kiedy nie byli widoczni lub nie zostali dostrzeżeni.
- Wprowadzono poprawkę rozwiązującą problem graczy w Hazard Zone, dla których seria ewakuacji nie była poprawnie aktualizowana.