Codemasters – twórcy tytułu F1 2021 – oficjalnie zapowiedzieli premierę aktualizacji o numerze 1.05. Jest to update, który rozwiązuje masę błędów występujących podczas rozgrywki. Najważniejszą zmianą jest ray tracing, który ponownie pojawił się w F1 2021, oraz ulepszona implementacja DLSS. Wersja 1.05 zawierająca również wzmocnienia wydajności i stabilności została wydana na PlayStation oraz PC, a nieco później pojawi się również na konsoli Xbox.
Aktualizacja 1.05 w F1 2021 – pełna lista zmian
- Ulepszenia implementacji DLSS.
- Usunięto awarię, która mogła wystąpić po powrocie do poczekalni rankingowej, jeśli poczekalnia się podzieliła.
- Rozwiązano problem polegający na tym, że gracze mogli zostać podzieleni do lobby zastępczego podczas ponownego dobierania graczy w trybie rankingowym.
- Zbalansowany prolog i rozdział 9. punktu hamowania na wysokim poziomie trudności.
- Naprawiono awarię podczas podglądu przedmiotów w ramach przepustki na podium.
- Naprawiono awarię, gdy Gracz 2 rezygnował z kariery dwuosobowego gracza, kiedy Gracz 1 był na rozmowie kwalifikacyjnej.
- Rozwiązano problem z awarią UDP, jeśli liczba aktywnych samochodów wynosiła zero.
- Usunięto awarię podczas edytowania kolorów elementów dostosowywania.
- Rozwiązano problemy związane ze śledzeniem promieni na PS5. Śledzenie promieni zostało teraz ponownie włączone.
- Usunięto awarię, która mogła wystąpić podczas zapisywania najciekawszego wydarzenia F2™ z trybu Grand Prix.
- Rozwiązano problem polegający na tym, że dwuosobowa kariera mogła być zablokowana na równym poziomie.
- Rozwiązano problem polegający na tym, że gracze mogli być umieszczani na nieoptymalnych oponach podczas wyścigu F2™ Sprint.
- Rozwiązano problem polegający na tym, że gra mogła chwilowo zatrzymywać się podczas mijania linii startu/mety w jednorazowych kwalifikacjach.
- Rozwiązano problem polegający na tym, że tylko gospodarz poczekalni był powiadamiany o zakończeniu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
- Dodano opcję wyboru jakości Ray Tracingu na PC.
- Wyłączono klawiatury jako urządzenia wejściowe na konsoli Xbox, aby rozwiązać problem z wykrywaniem przycisków sterujących podczas ponownego przypisywania elementów sterujących. Zostanie to ponownie włączone, gdy podstawowy problem zostanie rozwiązany za pomocą oprogramowania układowego systemu.
- Ogólne ulepszenia stabilności.
- Różne drobne poprawki.