Aktualizacja 1.05 trafiła do F1 2021, a wraz z nią powraca ważna funkcja

Do F1 2021 trafiła aktualizacja o numerze 1.05. Jest to update, który rozwiązuje masę błędów występujących podczas rozgrywki oraz poprawia stabilność gry. Najważniejszą zmianą jest przywrócenie do tytułu obsługi ray tracingu. Najnowsza wersja gry została wydana na PlayStation oraz PC, a nieco później pojawi się również na konsoli Xbox.

29 lipca 2021
Na skróty
  • W ramach najnowszego update’u z F1 2021 usunięto błędy oraz wprowadzono ulepszenia stabilności i wydajności.
  • Przywrócono również obsługę ray trackingu, która została wyłączona z gry miesiąc wcześniej.
  • Aktualizacja o numerze 1.05 została wydana na PlayStation i PC, a nieco później pojawi się również na konsoli Xbox.

Codemasters – twórcy tytułu F1 2021 – oficjalnie zapowiedzieli premierę aktualizacji o numerze 1.05. Jest to update, który rozwiązuje masę błędów występujących podczas rozgrywki. Najważniejszą zmianą jest ray tracing, który ponownie pojawił się w F1 2021, oraz ulepszona implementacja DLSS. Wersja 1.05 zawierająca również wzmocnienia wydajności i stabilności została wydana na PlayStation oraz PC, a nieco później pojawi się również na konsoli Xbox.

Aktualizacja 1.05 w F1 2021 – pełna lista zmian

  • Ulepszenia implementacji DLSS.
  • Usunięto awarię, która mogła wystąpić po powrocie do poczekalni rankingowej, jeśli poczekalnia się podzieliła. 
  • Rozwiązano problem polegający na tym, że gracze mogli zostać podzieleni do lobby zastępczego podczas ponownego dobierania graczy w trybie rankingowym.
  • Zbalansowany prolog i rozdział 9. punktu hamowania na wysokim poziomie trudności.
  • Naprawiono awarię podczas podglądu przedmiotów w ramach przepustki na podium.
  • Naprawiono awarię, gdy Gracz 2 rezygnował z kariery dwuosobowego gracza, kiedy Gracz 1 był na rozmowie kwalifikacyjnej.
  • Rozwiązano problem z awarią UDP, jeśli liczba aktywnych samochodów wynosiła zero.
  • Usunięto awarię podczas edytowania kolorów elementów dostosowywania.
  • Rozwiązano problemy związane ze śledzeniem promieni na PS5. Śledzenie promieni zostało teraz ponownie włączone.
  • Usunięto awarię, która mogła wystąpić podczas zapisywania najciekawszego wydarzenia F2™ z trybu Grand Prix.
  • Rozwiązano problem polegający na tym, że dwuosobowa kariera mogła być zablokowana na równym poziomie. 
  • Rozwiązano problem polegający na tym, że gracze mogli być umieszczani na nieoptymalnych oponach podczas wyścigu F2™ Sprint.
  • Rozwiązano problem polegający na tym, że gra mogła chwilowo zatrzymywać się podczas mijania linii startu/mety w jednorazowych kwalifikacjach.
  • Rozwiązano problem polegający na tym, że tylko gospodarz poczekalni był powiadamiany o zakończeniu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
  • Dodano opcję wyboru jakości Ray Tracingu na PC.
  • Wyłączono klawiatury jako urządzenia wejściowe na konsoli Xbox, aby rozwiązać problem z wykrywaniem przycisków sterujących podczas ponownego przypisywania elementów sterujących. Zostanie to ponownie włączone, gdy podstawowy problem zostanie rozwiązany za pomocą oprogramowania układowego systemu.
  • Ogólne ulepszenia stabilności.
  • Różne drobne poprawki.

Maciej Krause

Fan sprzętu komputerowego i technologii, który interesuje się wszystkim co z tymi zagadnieniami związane. Ponadto człowiek pełen nieposkromionej ambicji, z ciekawością podchodzący do nowych tematów. W wolnym czasie stawia czoła bossom w grach wideo i nałogowo śmiga rowerem.
UWaga! Gorące informacje!