fbpx

Wylądowała aktualizacja do No Man’s Sky. Sporo zmian, ale mało nowości

5 kwietnia 2023,
18:01
Jacek Kowal
Postacie z No Man's Sky

Ach No Man’s Sky. Ciężko mi uwierzyć, jaką ewolucję przeszła ta gra. Kiedy odpaliłem ją pierwszy raz w 2017, czyli jakiś czas po premierze, to wytrzymałem może z godzinę. Jest rok 2023 i gram w nią od miesiąca i muszę przyznać: świetnie się bawię. Owszem, dalej pojawiają się problemy, ale Hello Games nie porzuciło projektu i nieustannie go ulepszają. Dziś mamy tego piękny przykład.

Aktualizacja Interceptor opiera się głównie na Sentinelach, czyli jakże upierdliwych strażnikach galaktyki. Teraz mamy szansę wypróbować ich trójkątne statki, które często przeszkadzają nam w przemierzeniu galaktyki (a może tylko ja jestem takim piratem?).

Update 4.20 dał nam nowy statek, ale skupił się na błędach

Rozbity egzemplarz musimy odnaleźć i oczywiście naprawić. Może z tym być trochę pracy, ale w końcu zdobędziemy broń naszego wroga. Czy to nie wystarczająca zachęta? Zatankujemy go specjalnym promieniowaniem, które pozyskamy na niektórych planetach. Poza statkiem możemy rówierz zdobyć nowy plecak rakietowy Aeron Turbojet, który ułatwia przemieszczanie się po okolicy.

statek sentineli No Man's Sky
Źródło: Hello Games

Teraz przejedźmy do zmian, bo tu lista jest dość długa. Poprawkom uległy walka, która teraz może być bardziej zacięta, niektóre planety, narzędzie wielofunkcyjne, bitwy kosmiczne, wspomniany VR, renderowanie, interfejs, i dostosowywanie. Jak widzicie, jest tego sporo, ale pod trailerem możecie znaleźć sporo informacji.

  • Statek Sentinelów
    • Myśliwce generują się teraz proceduralnie z szerokiej gamy części. Dzięki temu zobaczymy wiele różnych kombinacji.
    • Możemy odnaleźć jeden z nich i włączyć go do naszej floty.
    • myśliwce przechwytujące mają unikalny model lotu planetarnego, a do tego możliwość unoszenia się w powietrzu, co akurat jest przydatne.
  • Walka
    • Poprawiono przemieszczenie się Czworonożnych Sentineli, redukując drgania i zakłócenia. Dodatkowo są one bardziej mobilne i mają szersze pole celowania. Na dokładkę: dostały kamuflaż. więc nie traćcie czujności.
    • Uszkodzone drony wyglądają inaczej, ale też mogą się nawzajem leczyć, lepiej używają tarcz, mają więcej uzbrojenia.
    • Pojawiła się nowa jednostka Sentineli, a mianowicie ciężko opancerzony pajęczak. Może się skradać, ale też atakować zarówno na odległość, jak i zwarciu. W tym drugim lubi użyć miotacza ognia i granatów. Niezależnie od rozmiaru jest szybki, a występuje w różnych rozmiarach. Duże pojedyncze i o wiele bardziej agresywne roje mniejszych jednostek, a i wybuchają przy niskim poziomie zdrowia. Przynajmniej możemy z nich podnieść nowy unikalny łup.
  • Zniszczone Światy
    • Planety, które wcześniej miały wysoką aktywność Strażników, są teraz spaczone.
    • Skażone światy posiadają unikalne zestawy sił planetarnych Sentineli, a także zamieszkują je kontrolowane przez nich maszyny. Przynajmniej możemy na nich znaleźć rzadkie zasoby i obiekty. Na dokładkę własne efekty wizualne. Dalej jest to jednak słabe miejsce na wakacje.
  • Renderowanie i Optymalizacja
    • Dodano dynamiczne skalowanie rozdzielczości dla platform Xbox.
    • Wszystkie Xboxy obsługują AMD FidelityFX Super Resolution 2.0.
    • Poprawiono jakości obrazu w PSVR2.
    • Naprawiono błąd powodujący wizualne usterki renderowania cząstek w VR.
    • Naprawiono błąd, powodujący spadek jakości obrazu podczas renderowania odległych gwiazd.
    • Wprowadzono optymalizację czasu ładowania dla konsol nowej generacji.
    • Znacząco poprawiono optymalizację na wszystkich konsolach.

Ta lista mogłaby się jeszcze ciągnąć, bo zmian jest bardzo dużo. Ich pełen spis możecie przeczytać na oficjalnej stronie gry, tylko uprzedzam: zajmie to trochę czasu.

Tak więc miłego przemierzania gwiazd i uważajcie na siebie, zwłaszcza jeśli w okolicy są Strażnicy,