Od 26 stycznia 2023 roku możemy zdobyć fizyczne wydanie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na next-geny. Teraz pojawiła się natomiast pierwsza łatka, która poprawia kilka istotnych elementów zarówno dla użytkowników komputerów, jak i zwolenników konsol. Aktualizacja wprowadza szereg ulepszeń i poprawek, które mają zapewnić jeszcze doskonalsze wrażenia.
Patch 4.01, bo o nim mowa, wprowadza głównie zmiany w jakości odbić i oświetlenia, ale pojawiło się także kilka poprawek dedykowanych dla ogólnego działania gry na konkretnej platformie. Co konkretnie zmieniła aktualizacja?
Co wprowadził patch 4.01 do next-genowego Wiedźmina 3?
CD Projekt Red poinformował, że zespół ciężko pracował nad naprawieniem wielu mniejszych i większych błędów w odświeżonej wersji swojej kultowej gry. Twórcy nie ujawnili niestety wszystkich zmian, a tylko te najistotniejsze. Nie zmienia to jednak faktu, że oczekują od graczy informacji zwrotnej, jak udały się zmiany. A co konkretnie zmieniono?
Komputery
- Naprawiono błąd, przez który opcja odbicia w przestrzeni ekranu nie działała na PC. Jeżeli wcześniej ustawiliśmy wysoki poziom SSR, to powinniśmy zauważyć znaczącą różnicę.
- Dodano nowy tryb wydajności globalnego oświetlenia z ray tracingiem. Skorzystać z niego może każdy posiadacz odpowiednio wydajnego sprzętu. Przedkłada on wydajność nad precyzję, dzięki czemu zwiększa ilość FPS-ów.
Konsole
- Naprawiono błąd, przez który mogliśmy wykonać więcej save’ów, niż pozwalał nam limit. Powodowało to częste problemy z zapisywaniem gry, a nawet mogło resetować ustawienia użytkownika.
- Poprawiono jakość odbić.
- Zoptymalizowano globalne oświetlenie z ray tracingiem, co znacznie poprawiło jego wydajność.
Rozgrywka i misje – dostępne na każdej platformie
- W zadaniu „Przygotowania do bitwy” usunięto błąd, przez który nie mogliśmy poinformować Avallacha, że wszystko jest gotowe.
- W zadaniu „Sprawy rodzinne” skasowano usterkę, która mogła powodować wieszanie się gry, kiedy rozpoczynał opowieść o Ciri „Wyjście z cienia”.
- W misji „Królewski gambit” naprawiono błąd, przez który nie mogliśmy się bić z drugim Vildkaarlem. Blokowała nas niewidzialna przeszkoda.
- W misji „Awantura o wino: Belgaard” naprawiono poprzednią poprawkę, przez którą po zniszczeniu gniazd potworów zadanie nie było zaliczone.
- W zadaniu „Niebezpieczna gra” zbroja w pokoju Emhyra zmieni swój wygląd, jeżeli uruchomimy opcję alternatywnego stylu nilfgaardzkiej zbroi.
- Przy użyciu zdolności „Axii – Marionetka” zwiększono zdrowie i obrażenia, które zadaje kontrolowana przez nas postać.
- Mutacja „Przypływ Adrenaliny” powinna teraz działać zgodnie z jej opisem.
- Wprowadzono drobne zmiany w przerywnikach filmowych i zadaniach.
Dodatkowo poprawiono parę błędów związanych z językiem i lokalizacją graczy, w tym animację ruchu ust Priscilli w trakcie piosenki „Wilcza Zamieć”, tak by pasował do chińskiego dubbingu, a także dodano poprawioną wersję piosenki Orianny „Kołysanka o niedoli” w językach koreańskim i chińskim.