fbpx

Microsoft rozszerza dostępność swoich gier na nowe platformy

28 października 2024,
16:03
Jacek Lisiecki
Konsola i kontroler marki Xbox

Microsoft ogłosił kontynuację strategii poszerzania dostępności swoich gier na różne platformy, co jest szczególnie istotne po zamknięciu transakcji zakupu Activision Blizzard. CEO Satya Nadella wyraził zadowolenie z możliwości dostarczania treści dla szerokiego grona odbiorców, od konsol po komputery PC, a także mobilne i chmurowe środowiska gamingowe. Zamiast ograniczać gry do platformy Xbox, Microsoft stawia na większą otwartość, co obejmuje współpracę z innymi ekosystemami, takimi jak PlayStation i Nintendo Switch.

Przyszłość z AI w centrum

Nowe podejście Microsoftu wykracza jednak poza same gry – Nadella zaznacza, że rozwój ich infrastruktury AI jest głęboko powiązany z branżą gier. Zwrócił uwagę na możliwości, jakie niesie wykorzystanie zaawansowanych technologii graficznych i obliczeniowych, które napędzają zarówno gry, jak i AI. Microsoft widzi przyszłość, w której gry staną się kluczową częścią rozwoju sztucznej inteligencji, co może przekształcić wiele obszarów technologicznych i wzmocnić ich ofertę nie tylko dla graczy, ale także dla szeroko pojętego przemysłu.

Krok w kierunku otwartości i innowacji

Decyzja o integracji gier z różnymi platformami ma również aspekt konkurencyjny. Microsoft zdaje sobie sprawę z potrzeby budowania solidnej bazy graczy, która obejmuje wszystkich – niezależnie od wybranej platformy. W związku z tym, poprzez przejęcie takich marek jak Activision Blizzard, firma zdobywa nie tylko popularne tytuły, ale i silną pozycję do realizacji strategii cross-platformowej. Dla Microsoftu kluczowe staje się zapewnienie, że przyszłe premiery będą trafiać do jak najszerszej grupy odbiorców, zwiększając dostępność i otwartość ekosystemu gier Xbox.