fbpx

Matt Booty, szef studia Xbox Games, ma wiadomość dla branży odnośnie produkcji gier

13 czerwca 2023,
21:39
Karla Kuźnicka
Stacja kosmiczna ze Starfield.

W wywiadzie dla Axios szef studia Xbox Gaming, Matt Booty, wypowiedział się na temat czasu tworzenia gier. Powiedział, że i branża gier, i gracze muszą zrozumieć, że teraz stworzenie gry trwa średnio pół dekady, aby nie zawieść niczyich oczekiwań, a te są bardzo wysokie. I nie przestają rosnąć.

Jak długo robi się takie gry? „To zależy” – mówi Booty

Jeśli chodzi o tworzenie wysokobudżetowych gier, szef studia mówi, że: „Stworzenie ich trwa do czterech, pięciu, a nawet sześciu lat”. Według niego generacja konsoli PS3 oraz Xboxa 360 wypuszczała duże franczyzy tylko po trzy serie na przestrzeni życia danej generacji konsoli (tu podaje przykłady Gears of War, Uncharted i Halo). A gdy nastała era PS4 oraz Xboxa One frekwencja ta wyraźnie się zmniejszyła przez wzgląd na wzrost liczby wysokobudżetowych produkcji oraz ludzi pracujących nad indywidualnymi tytułami.

Starfield, na przykład, który będzie największym tytułem roku 2024, jest pierwszą dużą grą od Bethesdy od czasów wypuszczenia Fallouta 4 (czyli przerwa jest tutaj spora, bo aż osiem lat). Co roku zaś wychodzą nowe gry z serii Assassin’s Creed, ale tylko dlatego, że pieczę nad nimi na zmianę sprawują równocześnie różne studia, mają więc czas, by przygotowywać kilka części w tym samym czasie.

Wypowiedzi Booty’ego nawiązywały do krytyki, jaką Xbox otrzymał od fanów odnośnie bardzo długich przerw pomiędzy wydawaniem kolejnych odsłon znanych serii.