Lords of the Fallen z rewelacyjnym wynikiem. W 10 dni od premiery sprzedano ponad milion kopii

23 października 2023,
16:42
Jacek Kowal

Lords of the Fallen rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Zaledwie 10 dni po premierze licznik przekroczył milion sprzedanych kopii.

Mroczny świat Lords of the Fallen

Wydawca CI Games podzielił się właśnie wynikiem sprzedażowym ich najnowszej produkcji, czyli Lords of the Fallen. Okazuje się, że w zaledwie 10 dni od premiery, gra rozeszła się w ponad milionie egzemplarzy. Tak przynajmniej wynika z komunikatów prasowych.

Lords of the Fallen sprzeda się świetnie, ale…

Zacznijmy jednak od oświadczeń twórców. Jednym z nich jest Marek Tymiński, dyrektor generalny CI Games. W ogłoszeniu o wynikach powiedział:

Lords of the Fallen to najważniejsza i najbardziej ambitna gra, jaką stworzyliśmy w naszej 20-letniej historii i pierwsza z naszego nowego szeregu gier AAA planowanych na nadchodzące lata. Obserwowanie, jak to świeże i innowacyjne podejście do RPG akcji osiąga milion sprzedaży w zaledwie 10 dni, było dla wszystkich w HexWorks i CI Games pokorą.

Marek Tymiński

Jego wypowiedź uzupełnił również Saul Gascon, szef studia HexWorks:

Dziękuję wszystkim Latarnikom, którzy wyruszyli w podróż przez Mournstead, nieustraszenie przemierzając krainy żywych i umarłych. Jesteśmy niesamowicie wdzięczni pełnej pasji społeczności Lords of the Fallen za jej nieocenione opinie i ciągłe wsparcie. To ich niezachwiane poświęcenie umożliwiło ten sukces i nie moglibyśmy być bardziej dumni, mogąc się z nimi tym podzielić.

Saul Gascon

Teraz możemy przejść do nagłówkowego „ale”. Pomimo dobrego wyniku sprzedażowego Lords of the Fallen nie spotkało się z całkowicie ciepłym przyjęciem. Niektórzy zarzucają produkcji słaby balans, który przejawia się głównie słabą wytrzymałością naszych sojuszników. Objawia się to między innymi w wtedy, gdy musimy bronić konkretnych punktów, a od wrogów aż się roi.

W takim przypadku trzeba było skupiać się już nie tylko na obronie samych lokacji, ale także ożywaniu naszych poległych towarzyszy. Jeżeli dodamy jeszcze do tego opcje trybu współpracy, gdzie może nas zaatakować inny gracz, rozgrywka może stać się dość frustrująca.

Na szczęście studio HexWorks ciężko pracuje nad usunięciem błędów, niemal codzienne wypuszczając łatki. Dzisiaj na przykład naprawiono problem z grą międzyplatformową pomiędzy konsolami, a czwartkowa aktualizacja doda do tej puli PC. Poprawka nadmiaru wrogów również jest już opracowywana, więc to tylko kwestia czasu, nim te mankamenty znikną z gry.