Tango Gameworks, japońskie studio znane z hitów takich jak Hi-Fi Rush i The Evil Within, zostało przejęte przez południowokoreańskiego giganta gier, Krafton. Transakcja ta wzbudziła spore zainteresowanie w branży, ponieważ Krafton znany jest głównie z tworzenia gier typu battle royale, jak PUBG, podczas gdy Tango Gameworks specjalizuje się w produkcjach z gatunku horror i akcji. Zarówno Krafton, jak i Tango Gameworks podkreślają, że studio zachowa swoją autonomię oraz oryginalne podejście do tworzenia gier.
Przejęcie i przyszłe plany Tango Gameworks
Przejęcie Tango Gameworks przez Krafton jest częścią większej strategii południowokoreańskiej firmy, której celem jest poszerzenie oferty o różnorodne gatunki gier. Studio Tango, prowadzone przez Shinjiego Mikamiego, jednego z pionierów gatunku survival horror, zyskało uznanie dzięki innowacyjnym podejściu do rozgrywki. Przejęcie może otworzyć nowe możliwości współpracy między Krafton a Tango, łącząc doświadczenie obu firm w tworzeniu gier wysokiej jakości.
Co dalej dla Krafton i Tango Gameworks?
Choć szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, przedstawiciele obu firm zapowiadają, że współpraca będzie opierać się na wzajemnym szacunku i wymianie doświadczeń. Tango Gameworks będzie mogło skorzystać z zasobów Krafton, co może przyspieszyć rozwój nowych projektów i zapewnić im większą skalę. Fani gier od Tango mogą spodziewać się, że ich ulubione studio pozostanie wierne swoim korzeniom, jednocześnie zyskując nowe możliwości rozwoju.