Na Kickstarterze trwa obecnie kampania gry karcianej pt. Potato Pirates. Tytuł na chwilę obecną zgromadził 80 tysięcy złotych, co gwarantuje jego ufundowanie, ponieważ próg minimalny wynosi prawię połowę tej sumy. Tytuł na moment pisania tego newsa wsparło 499 osób. Według informacji zawartych na stronie BGG, Potato Pirates Coding Card Game: 2nd Edition to gra o bardzo przystępnych zasadach, do której może zasiąść od 3 do 6 graczy w wieku od siedmiu lat.
Słowo Coding, czyli programowanie, a granie w Potato Pirates
Zapewne niektórzy mogą zastanawiać się, czy jeżeli z programowaniem nie miało w ogóle styczności, to czy w ogóle może zasiąść do tej gry. Postanowiliśmy wyjaśnić i tę kwestię. O ile są tytuły, które dedykowane są raczej dla graczy wyrafinowanych, zaprawionych w boju, o tyle większość gier planszowych i karcianych projektowana jest tak, aby mogło się przy nich cieszyć jak największe grono graczy.
Wprawdzie nie każdy będzie mógł zasiąść z marszu do Wojny o Pierścień, Twillight Imperium czy kilku innych mocno złożonych, jeszcze bardziej skomplikowanych gier. Tak czy inaczej sprawa Potato Pirates nie zalicza się do grona gier dedykowanych poszczególnym odbiorcom. Grę zaprojektowano tak, aby była dostępna zarówno dla graczy mających, jak i nie posiadających żadnej wiedzy związanej z programowaniem. Co więcej, Twórcy zachęcają do wsparcia tej gry, aby wykonać pierwszy krok w kierunku przygody z programowaniem!
Informacje o grze Potato Pirates
Autorami gry są Aditya Batura, Seah Tat Leong, Fendy Lieanata, Lim Jia Xuan, zaś za oprawę wizualną odpowiada Tan Qing Feng Chester. Potato Pirates to zabójcza kombinacja ziemniaków, programowania i piractwa w epickiej grze karcianej.
Piecz, miażdż lub smaż swoich przeciwników i wysyłaj ich do luku Davy’ego Jonesa — zanim jednak będziesz mógł zawładnąć terrorem na pełnym morzu, musisz najpierw opanować sztukę ziemniaczanej wojny. Wykorzystaj koncepcje programistyczne, takie jak funkcje, pętle czy operatory warunkowe, aby wzmocnić swoje ataki. Jeśli to nie wystarczy, możesz po prostu łupić i wyciąć sobie drogę do zwycięstwa, ratując Króla Ziemniaków przed impasem zagłady.