EA odpowiada na pytania fanów dotyczące Battlefield 2042: klasy postaci, cross-play i pingwiny

15 lipca 2021,
20:06
Maciej Żbik

Pracownicy Electronic Arts postanowili przy użyciu centrum pomocy EA Answers HQ odpowiedzieć na wiele najbardziej nurtujących fanów pytań dotyczących nadchodzącego Battlefield 2042. Deweloperzy postanowili rozwiać wątpliwości dotyczące klas postaci, aspektów rozgrywki i… pingwinów.

Na skróty
  • Battlefield 2042 ukaże się w październiku tego roku.
  • Cross-play będzie rozbity między generacjami, gracze PC zagrają z posiadaczami PS5 i Xbox Series X|S, a gracze PS4 z posiadaczami Xbox One.
  • Cały postęp i zakupione przedmioty będą przypisane do profilu gracza i przenoszone między platformami.
  • 22 lipca, na evencie EA Play Live, zostanie ujawniony zupełnie nowy tryb rozgryki.

Battlefield 2042 to niewątpliwie jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Kolejna odsłona popularnej serii strzelanek rozbudza wyobraźnię fanów już od ponad roku. Ujawnione jakiś czas temu informacje pokazały znaczne zmiany w stosunku do poprzednich części cyklu. Jednak niektórzy gracze wydawali się nieco zagubieni pośród wszystkich pokazanych nowości. Teraz, na oficjalnym forum pomocy EA Answers HQ, kilku deweloperów postanowiło odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. Pytania zostały posegregowane na kategorie, a przetłumaczony przez nas post możecie przeczytać poniżej. Miłej lektury i do zobaczenia w październiku na polu bitwy!

Battlefield 2042 - żołnierz z gry

Odpowiadamy na pytania o… Specjalistach

W Battlefield 2042 wcielisz się w Specjalistów, całkowicie nowy rodzaj grywalnych żołnierzy. Oparci o tradycyjne klasy Battlefield Specjaliści będą wyposażeni w swoją unikalną cechę i specjalizację oraz będą posiadali w pełni konfigurowalne wyposażenie.

Na start gry dostępnych będzie dziesięciu Specjalistów. Na razie pokazaliśmy czterech z nich: Borisa, Caspera, Falck i Mackaya. Możecie się spodziewać informacji o kolejnej szóstce w późniejszym czasie.

Jak działają Cechy i Specjalizacje?

Specjalizacje i Cechy każdego Specjalisty są unikalne tylko dla niego i nie mogą zostać zmienione.

Więc dla przykładu, zauważyliśmy waszą ekscytację niektórymi Specjalistami używającymi Wingsuitu do poruszania się po polu bitwy. Wingsuit jest konkretną Specjalizacją i nie może być używany przez innych Specjalistów.

Materiały promocyjne gry BF 2042

Jeśli chodzi o Cechy, przyjrzyjmy się postaci Flack wyposażonej w cechę Chirurg Polowy. Chirurg Polowy umożliwia Flack przywrócenie sojuszników do ich pełnego stanu zdrowia. To daje jej przewagę nad graczami używającymi Drużynowego Przywrócenia, które powraca w Battlefield 2042. Drużynowe Przywrócenie zajmie teraz więcej czasu i nie przywróci graczom pełnego stanu zdrowia.

Jak działa spersonalizowane wyposażenie?

Klasy już nie będą ograniczać, jakich broni możesz użyć w walce dzięki pełni konfigurowalnemu wyposażeniu. Jako Specjalista będziesz mógł spersonalizować elementy wyposażenia:

  • Broń główna
  • Gadżet (przedmioty, które każdy może używać, takie jak apteczka czy skrzynka z amunicją)
  • Broń dodatkowa
  • Broń miotana (taka jak granat odłamkowy czy zapalający)

Spersonalizowane wyposażenie może wyglądać następująco:

  • Broń główna: M5A3 (karabin szturmowy).
  • Wyposażenie: Skrzynka z amunicją.
  • Broń dodatkowa: G57 (pistolet).
  • Broń miotana: Granat odłamkowy.
Przykład wyposażenia w najnowszym Battlefield

Tak jak dla wszystkich Specjalistów, Specjalizacja i Cecha Mackaya są unikalne tylko dla niego i nie mogą być zmienione jako część jego wyposażenia.

  • Specjalizacja: Lina wspinaczkowa
  • Cecha: Zwinny

Czy gracze będą mogli używać granatników / wyrzutni rakiet / broni przeciwpancernej?

Wszyscy Specjaliści mają teraz możliwość w pełni modyfikować swoje wyposażenie, co oznacza, że musisz dokonać wyboru, na czym chcesz się skupić w walce. Dla przykładu możesz zdecydować się użyć Carl-Gustaf M5, które jest wyrzutnią rakiet niekierowanych skuteczną przeciwko pojazdom na średnim dystansie. Albo może będziesz chciał utrudnić życie wrogim pitolom, wybierając wyrzutnię pocisków ziemia–powietrze FIM-33 AA? Wybranie bardziej wybuchowego podejścia sprawi, że nie będziesz mógł nosić jeszcze dodatkowo apteczki czy skrzyni z amunicją, co pozostawia cię bez możliwości regeneracji zdrowia i amunicji na własną rękę. Musisz więc wybrać mądrze.

Kiedy wprowadziliśmy mechanikę Wyposażenia, również myśleliśmy o zapewnieniu balansu rozgrywki i pojedyncze elementy mechaniki gry, takie jak łatwość użycia broni ciężkiej czy jej zasięg i skuteczność przeciwko pojazdom lub piechocie. Następnie wprowadziliśmy różne przypadki i scenariusze, takie jak gra przeciwko wyrzutniom rakiet, gdzie być może będzie lepiej sięgnąć po inny ekwipunek. W Battlefield chodzi przede wszystkim o indywidualne wybory graczy i swobodę grania w taki sposób, jaki chcesz, a twoje decyzje są kluczowe dla powodzenia działań twojej drużyny i zespołu.

Screenshot z gry

Czy drużyny mogą składać się z dowolnej kombinacji Specjalistów?

W Battlefield 2042 drużyna może zawierać do czterech graczy. W trybach „Podbój” i „Przełamanie” drużyny mogą zawierać więcej niż jednego unikalnego specjalistę.

Jak odróżnię Specjalistów z mojej drużyny od wrogów?

Ikony nad głowami sojuszników powracają w nowej odsłonie i pozwolą ci odróżnić sojusznika od nieprzyjaciela. Są również inne opcje i systemu, które wciąż testujemy, a które pomogą ci zdemaskować wroga na polu bitwy.

Jeszcze jedna informacja o personalizacji: Będzie wiele opcji modyfikacji wyglądu w postaci skórek, które mogą całkowicie zmienić wygląd żołnierza i pozwolą ci zdecydować, jak twój Specjalista będzie się prezentował na polu bitwy. Tych samych dwóch specjalistów, ale noszących różne skórki, może się diametralnie od siebie różnić.

Dron „Ranger” to Specjalizacja czy Cecha?

Możemy potwierdzić, że Ranger nie jest ani Cechą, ani Specjalizacją i nie będzie unikalny dla żadnego Specjalisty. Zamiast tego każdy może mieć możliwość wezwać go do pomocy za pomocą systemu zrzutów. Jednakże musisz dokonać wyboru, czy wolisz wsparcie Rangera zamiast innych opcji dostępnych do zrzutu na pole bitwy. Dla zachowania balansu będzie oczywiście limit Rangerów obecnych jednocześnie na mapie.

Kiedy Ranger zostanie pomyślnie zrzucony na pole bitwy, będzie podążał za tobą i chronił cię, nawet za cenę własnego życia! Będziesz mógł wydawać mu rozkazy, takie jak dokonanie zwiadu, podążanie za tobą i powrót. Jeśli sytuacja stanie się krytyczna, możesz nawet wydać Rangerowi rozkaz autodestrukcji.

Dron "Ranger" w BF2042

To wszystko daje dostęp do nowych, interesujących taktyk, takich jak wysłanie Rangera na linię ognia, może jako wabik w czasie, gdy ty będziesz flankował wrogów? Twoje wybory są kluczowe, a Ranger jako lekka jednostka stworzona do walki z piechot, może być szybko zniszczony przez wrogi ogień, wybuchy czy impuls elektromagnetyczny. I tak, możesz obłożyć Rangera ładunkami wybuchowymi i wysłać prosto na oddział wroga…

Odpowiadamy na pytania o… mapach

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, możecie oczekiwać siedmiu nowych map na start doświadczenia Wojny Totalnej w Battlefield 2042 (sprawdź naszą sekcję poświęconą mapom, jeśli szukasz informacji o konkretnej lokacji).

W kwestii gameplayu możliwości i rozległość terenu są największe i najambitniejsze, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy na potrzeby serii Battlefield. Co to oznacza dla ciebie? Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najbardziej kluczowe pytania.

Materiały promocyjne gry BF 2042

W jaki sposób klastry i sektory optymalizują rozgrywkę w trybie „Podbój”?

W przypadku „Podboju” wprowadziliśmy w Battlefield 2042 dwie wyraźne zmiany w rozgrywce, które zoptymalizują bitwy na większą skalę, zachowując jednocześnie esencję rozgrywki:

  • Pierwsza nazywa się „Klastrowaniem”. Prowadziliśmy ją, by stworzyć konkretne obszary aktywności i obszary podboju, w które gracze mogą się zaangażować.
  • Dodaliśmy również Sektory, które zmieniają sposób, w jaki gracze przejmują kontrolę nad obszarem. Aby skutecznie przejąć sektor, drużyny muszą przejąć i utrzymać kontrolę nad wszystkimi flagami w Sektorze, w przeciwnym razie będzie on traktowany jako obszar neutralny lub sporny.

Oto przykład bardziej płynnej i skupionej walki w meczu trybu „Podbój”. Atakujesz Sektor i zdobywasz pierwszą flagę. Wcześniej ty i twoja drużyna natychmiast pobieglibyście do kolejnej flagi. Ale ze względu na przebudowanie trybu „Podbój” w Battlefield 2042 masz teraz przyczółek w Sektorze i możesz respanować się i stawiać czoła wrogom w walce o kolejne flagi. To tworzy bardziej intensywne walki o przejęcie pełnej kontroli nad Sektorem. Tylko kiedy cały Sektor znalazł się pod twoją kontrolą, możesz zdecydować co dalej. Ogranicza to bieganie w tę i z powrotem między flagami i pozwala skupić się na samym Sektorze.

Screenshot z gry

W końcu, różne tryby gry będą używać różnych rejonów naszych wielkich map. Dla przykładu, grając w „Podbój”, będziesz walczył na innym obszarze mapy niż w trybie „Przełamanie” i vice versa. Jest to jeden z kluczowych atutów naszych masywnych obszarów grywalnych, gdzie tryby gry przynoszą większą różnorodność doświadczenia.

Optymalizacja i różnice między grą w 64 i 128 graczy

Na Xbox One i PlayStation 4 otrzymacie dostęp do tych samych funkcji rozgrywki, które zapowiedzieliśmy dla Xbox Series X|S i PlayStation 5. Bronie, pojazdy, Specjaliści i gadżety – wszystkie pozostają takie same niezależnie od tego, na konsoli której generacji prowadzisz rozgrywkę. Dynamicznie zmieniające się zdarzenia pogodowe, takie jak tornada czy zagrożenia środowiskowe jak burze EMP, będą również doświadczone przez wszystkich graczy.

Naszym zamiarem jest, aby upewnić się, że nic nie umniejsza ogólnego doświadczenia z gry Battlefield 2042. Główne różnice między generacjami konsol dotyczą korekty grywalnego obszaru na mapach w celu zapewnienia płynnej rozgrywki na Xbox One i PlayStation 4.

Mogę walczyć na każdym piętrze wieżowca?

Nie będziesz miał takiej możliwości. Możesz się natomiast spodziewać walki w lobby i na dachu, do których będzie można się dostać windami i linami wspinaczkowymi. Walka na każdym piętrze gigantycznego wieżowca mogłaby sama w sobie być osobną mapą. Taka decyzja zapobiega odwracaniu uwagi graczy od wydarzeń w innych zakątkach mapy.

Jak zwiększenie powierzchni map wpływa na ograniczenia, takie jak wychodzenie poza granice mapy?

Otrzymaliśmy wartościowy feedback po poprzednich odsłonach serii, gdzie przestrzeń powietrzna była uważana za zbyt ciasną, więc rozszerzyliśmy ją, by pozwolić na większą swobodę walki powietrznej. Wraz ze zwiększeniem rozmiarów samych map możesz się spodziewać wybiegnięcia czy wyjechania poza obszar walki i pozostawania poza nim dużo dłużej, zanim otrzymasz rozkaz powrotu na pole bitwy.

Materiały promocyjne gry BF 2042

Będzie więcej map?

Przy ogłoszeniu tytułu mówiliśmy o siedmiu mapach doświadczenia Wojny Totalnej i udostępnieniu dodatkowych map w przyszłości. Ale to nie wszystko, co mamy do powiedzenia o mapach!

Zapraszamy was na EA Play Live, które odbędzie się 22 lipca 2021, gdzie przedstawimy doświadczenie stworzone przez nasz zespół Ripple Effect (dawniej DICE LA). Bardzo się ekscytujemy tym wydarzeniem!

Odpowiadamy na pytania o… pojazdach

Pojazdy będą teraz bardziej dostępne i bardziej skupione na współpracy oddziału niż wcześniej. Sprawdzaliśmy, jak możemy zrównoważyć grę pojazdami i jako piechota, jak i stworzyć punkt zaczepienia dla konfliktu.

Wcześniej wspominaliśmy, jak ważne jest zbalansowanie wyposażenia (posiadanie apteczki lub skrzynki z amunicją zamiast ładunku wybuchowego w twoim slocie na gadżet). Jako na żołnierzu piechoty leży na tobie odpowiedzialność, jak poradzisz sobie z pojazdami, jak pomożesz innym robić to efektywniej lub jak powstrzymasz wrogów przed zniszczeniem zbyt wielu sojuszniczych czołgów. Kiedy jesteś w pojeździe, sytuacja polega na zapewnieniu zwiadu dla twojego strzelca, uruchomienie systemów obrony czy nawet zrozumieniu, kiedy należy wcisnąć gaz do dechy i uciec z osaczenia.

Materiały promocyjne gry BF2042

Jak działa system zrzutu pojazdów?

Chociaż nadal możecie odradzać się bezpośrednio w pojazdach z ekranu rozmieszczenia, kolejną ważną zmian, którą wprowadziliśmy, aby dostosować się do większej sali mapy, jest umożliwienie wezwania zrzutu pojazdu, kiedy i gdzie tylko potrzebujesz.

Dostęp do systemu przywołania pojazdu można uzyskać przez interfejs tabletu i jest on dostępny dla wszystkich graczy, niezależnie od wybranego Specjalisty. Trzeba natomiast pamiętać o kilku kwestiach:

  • Korzystanie z systemu przywołań jest uzależnione od mapy oraz trybu i będzie na to określony budżet przypisany do każdego zespołu.
  • Do pojazdów powietrznych, takich jak samoloty czy helikoptery, dalej dostajesz się przez ekran rozmieszczenia.
  • Po wezwaniu pojazdu kolejny będzie mógł być wezwany dopiero za jakiś czas, by wszyscy mieli równe szanse na wezwanie wsparcia.

Czy dostępne w grze nacje będą miały swoje unikalne pojazdy?

Tak, ikoniczne pojazdy, które znasz, powrócą i będą specyficzne dla frakcji. Grupa zadaniowa No-Pats, za którą podążasz w Battlefield 2042, połączy siły z Rosją lub Stanami Zjednoczonymi, zależnie od lokalizacji misji na mapie świata. To oznacza, że będziesz mógł wykorzystać ikoniczny sprzęt wojsk rosyjskich i amerykańskich. Jako przykład czołgów Rosja będzie wyposażona w T28, a amerykanie w M1A5. Będziesz mógł również spotkać pojazdy dostępne dla obu stron konfliktu, takie jak helikopter MD540 Nightbird czy ciężki pojazd do jazdy w trudnym terenie EBAA Wildcat.

Czy będą pojazdy wodne i walka na morzu?

Możesz się spodziewać pojazdów nastawionych na walkę wodną, takich jak poduszkowiec LCAA, jednak nie skupiamy się teraz na tym aspekcie rozgrywki. Widzieliśmy wasze komentarze, jak ekscytujecie się walką na morzu, więc śledźcie nasze informacje, żeby dowiedzieć się, co wprowadzimy w przyszłości!

Screenshot z gry

Odpowiadamy na pytania o… Żołnierzach SI

Do tej pory powiedzieliśmy wam o trzech typach rozgrywki, do których wprowadziliśmy żołnierzy kierowanych przez sztuczną inteligencję:

  • Multiplayer – Żołnierze SI będą używani do zapełnienia serwera, ułatwiając możliwość rozpoczęcia rozgrywki, kiedy tylko chcesz. Gracze zawsze mają priorytet przed botami, kiedy grasz w sieci.
  • Co-Op – Pozwala grać razem ze znajomymi przeciwko żołnierzom sterowanym przez komputer.
  • Solo – Jeśli chcesz trenować swoje siły przed rozgrywką z innymi graczami, możesz nawet grać samemu przeciwko Żołnierzom SI.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marką Battlefield, Żołnierze SI to świetny sposób do nauczenia się mechanik rozgrywki w Battlefield 2042 w swoim własnym tempie, bez presji rywalizacji, jaką napotkasz w trybie wieloosobowym.

Więc jak Żołnierze SI w zasadzie zachowują się w Battlefield?

Żołnierze SI są zaprogramowani, by grać tak, jak sam mógłbyś grać. Nie są jednak stworzeniu do bycia specjalistami i nie mogą używać Cech i Specjalizacji. Spotkasz ich wykonujących różne zadania, takie jak używanie systemu wzywania pojazdów, korzystania z pojazdów czy zdobywania celów. Chociaż nie mogą szybować w Wingsuicie, mają inteligencją, by zdecydować się na otwartą walkę z wrogiem, flankowanie, rzucanie granatów czy przywracanie powalonych sojuszników.

Czy można całkowicie zrezygnować z używania Żołnierzy AI?

W doświadczeniu Wojny Totalnej trybu „Podbój” i „Przełamanie” Żołnierze AI są używani do wypełnienia serwera, więc nie możesz grać całkowicie bez nich. Jednakże jest limit, ilu może się pojawić w meczu multiplayerowym. W skrócie, nie zobaczysz większej liczby botów niż żywych graczy, chyba że serwer dopiero się zapełnia lub jest prawie pusty. Gracze zawsze mają priorytet matchmakingu w stosunku do botów.

Dla przykładu: jeśli na serwerze jest obecnie 120 graczy ze 128 maksymalnie, do meczu dołączy ośmiu Żołnierzy AI, aby pomóc wyrównać drużyny. Jeśli gracz wyjdzie z rozgrywki, inny Żołnierz AI tymczasowo zastąpi go, dopóki nowy gracz nie zostanie dołączony do meczu. Stworzyliśmy je jako pomocną opcję, aby zapewnić, że nie będziecie mieć problemu z dobieraniem graczy i będziecie mogli w pełni cieszyć się bitewnym chaosem, z jakiego słynie seria Battlefield.

Screenshot z gry

Skoro Żołnierze AI pojawiają się w trybie Solo, to znaczy, że mogę grać offline?

Battlefield 2042 jest grą tylko multiplayerową. Więc nawet jeśli grasz Solo przeciwko botom, wciąż musisz mieć połączenie z serwerami gry.

Odpowiadamy na pytania o… Kwestiach technicznych

Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest to dotyczące cross-playu. Możemy potwierdzić, że jest to funkcja, którą chcemy zbudować i przetestować dla Battlefield 2042. Żeby temu sprostać, postanowiliśmy przełożyć Rozgrywki Testowe na późniejszy okres lata, dzięki czemu będziemy mieć możliwość przetestować działanie systemu cross-play.

To znaczy, że kilka tysięcy ochotników dołączy do nas, by przetestować nowe funkcje i funkcjonalności, które przebudowaliśmy od podstaw dla Battlefield 2042. Mając to na względzie, Rozgrywki Testowe nie będą pełnym doświadczeniem, jakie zobaczycie w Otwartej Becie czy przy premierze. To zamknięte środowisko deweloperskie posiadające tylko najważniejsze funkcje i skupione na wydajności technicznej

Jak mogę dołączyć do Rozgrywek Testowych?

Nie musisz się z nami kontaktować, my skontaktujemy się z tobą!

Rozgrywki Techniczne odbędą się w zamkniętym środowisku i pod ścisłą Umową o zachowaniu poufności. Tylko mała grupa ochotników będzie mogła dołączyć. Jeśli Rozgrywki Testowe to coś, co cię interesuje, zalecamy zaktualizować twój profil Rozgrywek Testowych EA. Rejestracja w programie Rozgrywek Testowych EA nie gwarantuje dostępu do tego czy innych testów.

Wingsuit w grze

Testowanie cross-playu podczas Rozgrywek Testowych

Będziemy testować działanie funkcji cross-playu podczas Rozgrywek Testowych. To znaczy, że podczas testu gracze na PC, Xbox Series X|S i PlayStation 5 będą mogli grać wspólnie na tych samych serwerach.

Cross-play w Battlefield 2042 poza Rozgrywkami Testowymi

Wciąż budujemy stabilną funkcjonalność corss-playową i pierwsza okazja, by ją szerzej sprawdzić, odbędzie się podczas Rozgrywek Testowych na zaproszenie. Teraz chcemy, żebyście zrozumieli, co chcemy osiągnąć jako finalny kształt działania systemu cross-play, poza Rozgrywakmi Testowymi:

  • Gracze na PC, Xbox Series X|S i PlayStation 5 będą mogli grać ze sobą (gracze PC i konsolowi będą mogli wzajemnie się wykluczyć z matchmakingów dla zachowania balansu).
  • Gracze na PlayStation 4 będą mogli grać z graczami na Xbox One.

Cross-progresja i cross-zakupy

Oprócz corss-playu chcemy zbudować systemy cross-progresji i cross-zakupów dla Battlefield 2042, co pozwoli wam przenosić swoje postępy i zakupy niezależnie od platformy, na jakiej akurat gracie. Dla przykładu, jeśli odblokujesz nowe elementy wyposażenia i zakupisz dodatkowe przedmioty na konsoli PlayStation, to wszystko zostanie przeniesione, gdy zmienisz platformę na Xbox lub PC i vice versa.

Fragment zwiastuna nowej części Battlefield

Chodzi o pingwiny. Kącik deweloperski

Jedną z naszych ulubionych reakcji na zwiastun gry jest zaskakująca popularność nowego zestawu kołyszących się przyjaciół, których widzieliśmy tylko przez chwilę. To zdecydowanie była miłość od pierwszego spojrzenia między wami i pingwinami na nowej mapie Breakway w Battlefield 2042! Od tego czasu śledzimy z zapartym tchem wszystkie fan-arty, memy i dyskusje dotyczące pingwinów. Myślimy, że to dobry moment, by oddać głos osobie, dzięki której te urocze stworzenia znalazły się w grze.

Poznajcie Joela Zakrissona!

Czy możesz powiedzieć fanom pingwinów nieco więcej o swojej roli w DICE?

Cześć! Jestem Joel Zekrisson, artysta 3D w DICE i skupiam się głównie na projektowaniu otoczenia.

Mamy w DICE zarówno projektantów poziomów, jak i artystów 3D, więc artyści 3D wykonują większość operacji na twardych powierzchniach, takich jak każde dzieło człowieka na mapie, jak na przykład platforma wiertnicza w lokacji Breakway. Projektanci poziomów wykorzystują większość elementów natury, takich skały i drzewa, a także umieszczanie na mapie rekwizytów i rzeźbienie terenu.

Jedna z map w Battlefield 2042

Jak znalazłeś się w tej pracy?

Pierwszy raz zdecydowałem, że chcę robić gry, gdy miałem 14 lat i budowałem w wolnym czasie własne poziomy do Little Big Planet 2. Potem ukończyłem liceum na kierunku skupionym na projektowaniu gier, ale byłem rozdarty między sztuką, projektowaniem i programowaniem. Po sprawdzeniu każdej dziedziny ostatecznie wylądowałem na grafice ze względu na aspekt kreatywny, a zwłaszcza modelowanie 3D, ponieważ dałoby mi to większą szansę pracy nad grami AAA, takich jak Battlefield, których jestem wielkim fanem.

Potem poszedłem na uniwersytet, skończyłem kilka projektów artystycznych i opublikowałem je w sieci. Zwróciłem na siebie sporo uwagi, nawet firmy takie jak Rockstar skontaktowały się ze mną, to było niesamowite! Ale naprawdę chciałem pracować w DICE, więc zapytałem się szefa działu artystycznego DICE o wolne stanowiska i w ten sposób dostałem tę pracę!

Czy możesz podać przykład czegoś, nad czym pracowałeś?

Na mapie Breakway mamy na przykład platformę wiertniczą, więc ją wymodelowałem. Jak budowanie od podstaw, komponowanie i tworzenie systemów, których używamy do wzniesienia jej. Bloki konstrukcyjne i w zasadzie jej całość.

Zarządzam większością modeli 3D na mapie, która obejmuje port naftowy z zabudowaniami, takimi jak małe pomieszczenia mieszkalne dla pracowników, którzy tam pracują. Jest też stacja badawcza na lodowcu. Aha, zrobiłem też ogromną górską bazę, którą można zobaczyć na początku zwiastuna.

Fragment zwiastuna gry BF2042

Porozmawiajmy o tym, skąd wzięły się tam pingwiny?

Kiedy po raz pierwszy zacząłem grać na mapie Breakway, pomyślałem… że jesteśmy na Antarktydzie, po prostu muszę je dodać! Uwielbiam dodawać do gry małe rzeczy, które dodają jej więcej duszy. Podczas gry wydobycie zasobów jest nadal sensem mapy, dodanie tych małych koleżków i wprowadzenie więcej życia do środowiska mapy było dla mnie obowiązkowe.

Dodanie do mapy czegoś takiego jak pingwiny nie jest jednak łatwe. Kiedy skończyłem z modelami, pokazałem je artyście animacji Tobiasowi Ahlgrenowi, który wykonał animacje i zaimplementował ich zachowanie w grze. Podsumowując, uważamy, że cudowne i warte zachodu jest dodać do gry pewne osobiste akcenty. Mamy nadzieję, że podczas gry zobaczysz naszą pasję!

Jaka była twoja reakcja, gdy pingwiny stały się viralem?

Chociaż dodawałem wcześniej do gier easter eggi, na które uwagę zwracał na przykład Reddit, to nic nie zyskało takiej popularności, jak pingwiny! To było dla mnie kompletne zaskoczenie! Więc tak mi się wydaje, że czuję się trochę przytłoczony? Ale kocham to. Kocham te wszystkie tweety i wszystkie te fan-arty, które dostaję, to po prostu niesamowite. Kocham to wszystko. Interakcja ze społecznością to naprawdę superzabawa.

Zrzut ekranu z gry BF2042

Chciałbyś coś jeszcze przekazać społeczności?

Co chciałbym powiedzieć do całej społeczności… Mam nadzieję, że pingwiny wam się podobają i będziecie mieć dużo frajdy, spotykając je podczas grania w Battlefield 2042. To naprawdę wiele dla mnie znaczy.

Chcielibyśmy podziękować Joelowi, że był tu dzisiaj z nami. Nie możemy się doczekać, kiedy zobaczycie pingwiny w pełnej krasie, gdy Battlefield 2042 zadebiutuje jeszcze w tym roku!

Jeśli chcecie wiedzieć więcej…

Wiemy, że jest dużo więcej pytań, na które chcielibyście odpowiedzi już teraz. Czytamy je i chcemy podziękować, że pozostajecie z nami w stałym kontakcie. Wciąż jesteśmy dopiero na początku przygody ujawniania wam szczegółów Battlefield 2042 i wciąż czeka nas dużo pracy do dopieszczenia ekscytujących nowości, jakie chcemy wam pokazać na premierę. Skontaktujemy się z wami, gdy tylko będziemy mieli więcej szczegółów.

22 lipca zaprezentujemy na EA Play Live nową funkcję, o której jesteśmy gotowi porozmawiać i nie możemy się doczekać, kiedy was tam zobaczymy!

Koniecznie odwiedź naszą stronę EA Play Live, aby dowiedzieć się więcej o nadchodzącym wydarzeniu, w którym ujawnimy zupełnie nowy tryb rozgrywki, nad którym pracował zespół Ripple Effect w Los Angeles!