W zeszłym roku Cities: Skylines 2 trafiło na pecety, a od momentu premiery jego twórcy poświęcili wiele czasu na poprawę wydajności oraz stabilności gry, które nie spełniały oczekiwań i wymagały dodatkowej pracy. Wpłynęło to m.in. na opóźnienie debiutu produkcji na PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Początkowo przeniesiono konsolową premierę z jesieni zeszłego roku na wiosnę bieżącego i wreszcie na najbliższy październik. Wiemy już, że pojawiły się kolejne zmiany.
Cities: Skylines 2 bez określonej daty debiutu na konsolach
Paradox Interactive podzieliło się małą aktualizacją w sprawie. W krótkiej wiadomości studio informuje, że Cities: Skylines 2 potrzebuje jeszcze trochę czasu zanim trafi na konsole, więc nie nastąpi to w październiku tego roku. Problemem ponownie jest wydajność i stabilność gry. Twórcy nie osiągnęli jeszcze założonych celów i muszą nad nimi dłużej popracować zanim tytuł trafi na PlayStation i Xboxa. Są przy tym świadomi, że gracze konsolowi mogą poczuć się rozczarowani.
Przełomowym momentem ma okazać się sierpień. Jak przeczytamy w ogłoszeniu, wtedy Paradox Interactive będzie mogło określić dalszy plan pracy. Możliwości są dwie: albo dostaniemy wtedy dokładniejszą datę premiery Cities: Skylines 2, albo okaże się, że studio potrzebuje więcej czasu, aby rozwiązać problemy pojawiające się w przygotowaniu konsolowej wersji gry. Niezależnie od decyzji, twórcy planują na bieżąco o niej poinformować.
Aktualnie, jeśli ktoś chce zagrać w Cities: Skylines 2, pozostaje wersja na PC. Tutaj również nie obyło się bez kłopotów, od tych z wydajnością, po te ze słabo przyjętym DLC Beach Properties, które wywołało wiele krytyki i wpłynęło negatywnie na oceny gry. Twórcy nadal jednak pracują nad swoją produkcją, wprowadzając poprawki i odpowiadając na feedback. Jego efekt to choćby wprowadzenie zawartości z Beach Properties do podstawowej gry.