W świecie gier bez prądu coraz częściej dochodzi do adaptacji gier video. Tak też jest w przypadku tytułu Dead Cells. Gry planszowej, która ufundowała się w raptem 13 minut, zbierając prawie 400 000 £, przy minimalnym progu 29 764 £. Autorami tego tytułu są Antoine Bauzy, Corentina Lebrata, Ludovica Maublanca oraz Théo Rivière. Gra zostanie opublikowana przez studio Scorpion Masqué.
Dead Cells to gra komputerowa łącząca w sobie elementy roguelike oraz metroidvanii. Projekt wydania planszowego po raz pierwszy zaprezentowano w marcu. Tytuł cieszył się na tyle gromkim zainteresowaniem, że został poparty przez 5500 osób. W zamyśle Dead Cells to bezlitosny, kooperacyjny dungeon crawler. Według informacji zaczerpniętych ze strony kampanii crowdfundingowej, gra będzie mieć również tryb solo.
Adaptacja gry wideo w formie planszówki często budzi skrajne emocje. Zespół The Motion Twin oraz Arthur Décamp, dyrektor gry Dead Cells jednak uspokajają: „Możemy powiedzieć, że projektanci grali w Dead Cells i nie byli zainteresowani zrobieniem zwykłej kopii”. Zespół odrobił pracę domową, w sposób wnikliwy badając temat, analizując jednocześnie, jak przenieść tytuł na stół, zachowując tym samym nadrzędne zasady. Dla twórców projektu ważne było zachowanie energii czy nawet instynktownego charakteru walk, z jednoczesnym spełnieniem oczekiwań fanów.
Czy twórcy planszowej wersji Dead Cells podołali zadaniu?
Według autorów, sukces został osiągnięty. W rezultacie uzyskano wierną, lecz w dalszym ciągu autonomiczną adaptację. Fani tytułu powinni z łatwością rozpoznać grę oraz jej elementy. Nawet, jeżeli obrazy nie zostały przekopiowane bezpośrednio z wersji wideo. Projekt powstał w ścisłej współpracy ze studiami Motion Twin oraz Evil Empire.
Przewidywany czas rozgrywki ma mieścić się w czterdziestu pięciu minutach. Niestety, na chwilę obecną gra planowo ma zostać wydana jedynie w języku angielskim oraz francuskim. Inne wersje językowe zależeć będą od międzynarodowych partnerów odpowiedzialnych za lokalizację. Twórca zaznacza, że zawartość ekskluzywna z kampanii crowdfundingowej nie trafi do sprzedaży, a jedyna możliwość uzyskania dóbr to wsparcie gry na Kickstarterze.