Od lutego czekamy na informacje, kiedy Baldur’s Gate 3 trafi na Xboxy. Studio Larian ciągle jednak pracuje nad optymalizacją produkcji na konsole Microsoftu, a to nie jest niestety takie proste. W czerwcu dowiedzieliśmy się, że może to wymagać kompromisów. Największym problemem jest funkcjonowanie kooperacji na podzielonym ekranie na Xboxie Series S, ale twórcy nie zamierzają z tego rezygnować.
Baldur’s Gate 3 musi mieć podzielny ekran na Xboxach
Dyrektor kreatywny Larian Studios, Swen Vincke, otwarcie mówi, że opcja grania w kooperacji na podzielonym ekranie jest obowiązkowym elementem Baldur’s Gate 3. Dodatkowo zapewnia, że zespół ciągle nad tym pracuje i pomimo faktu, że jest to spore wyzwanie, to nie zamierzają się poddawać.
Największym problemem jest to, że kiedy ekipa upora się z jednym problemem, to na jego miejscu pojawia się kolejny. Aktualnie zespół zmaga się z wydajnością gry. Nie da się ukryć, że Baldur’s Gate 3 jest dużą produkcją pełną akcji, takich jak rzucanie zaklęć. To wymaga pamięci i mocy obliczeniowej, której Xboxowi Series S najwyraźniej brakuje.
Swen zapytany, czy jest szansa, że wydadzą Baldur’s Gate 3 na Xboxy bez podzielnego ekranu, mówi wprost, że nie chcą wypuszczać produkcji bez tej opcji. Pozostaje trzymać kciuki, by uporali się z problemami.
Baldur’s Gate 3 zadebiutuje na PC już 3 sierpnia, a 6 września trafi na PlayStation 5. Dodatkowo kilka dni temu odbył się pokaz Panel from Hell, podczas którego studio przybliżyło nam grę tuż przed jej premierą.