Baldur’s Gate 3 nie będzie zawierało funkcji Dungeon Master, ale za to moderzy mogą liczyć na wsparcie studia

24 lipca 2023,
20:30
Amira El Berrah

Decyzja wynika z technicznych wyzwań i koncentracji na innych aspektach gry. Mimo to po premierze gracze otrzymają wsparcie dla modyfikacji, które pozwolą na dostosowanie rozgrywki według własnych preferencji.

Magini

Baldur’s Gate 3, RPG od Larian Studios, zbliża się wielkimi krokami do swojej premiery. Choć oczekiwania są ogromne, pojawiły się pewne informacje, które mogą rozczarować niektórych entuzjastów.

Swen Vincke, dyrektor Larian Studios, potwierdził, że Baldur’s Gate 3 nie będzie miało narzędzia Dungeon Master (DM), które pozwalałoby graczom tworzyć własne kampanie. Studio uzasadnia to trudnościami we wdrożeniu takiego narzędzia oraz koniecznością skupienia się na innych aspektach gry.

Personalizowane modyfikacje jako zadośćuczynienie braku Dungeon Master?

Mimo braku narzędzia DM istnieje dobra wiadomość dla fanów modów. Po premierze Baldur’s Gate 3, Larian Studios planuje wspierać moderów, umożliwiając im tworzenie i modyfikowanie zawartości gry według własnych preferencji. Warto jednak wspomnieć, że poprzednia gra studia, Divinity: Original Sin 2, miała tryb Game Master, który pozwalał na tworzenie kampanii opartych na mechanice Dungeons & Dragons. Niestety, w przypadku Baldur’s Gate 3 takiej opcji zabraknie.

Chociaż nie ma co liczyć na narzędzie DM, to twórcy gry zapewniają, że Baldur’s Gate 3 będzie oferować niesamowitą przygodę w bogatym świecie fantasy. Gra ma charakteryzować się ogromnymi możliwościami i różnorodnością rozgrywki.

Premiera Baldur’s Gate 3 zbliża się, a społeczność już przygotowuje się do tworzenia modyfikacji po premierze. Gracze będą mieli możliwość personalizacji rozgrywki i dostaną do dyspozycji rozbudowany kreator postaci, a także sporo ras do wyboru. Larian Studios na razie nie zdradza swoich przyszłych planów co do rozwoju Baldur’s Gate.