Ostatnimi czasy Ubisoft ma „pod górkę”, o czym świadczy między innymi chęć sprzedania firmy, która została „wyśmiana” w branżowych mediach. Studio zmagało się także z problemami dotyczącymi toksycznej atmosfery wewnątrz. Warto również nadmienić, że Skull and Bones zostało opóźnione po raz szósty i Ubisoft poinformował o anulowaniu trzech kolejnych tytułów.
Według Toma Hendersona, znanego informatora i redaktora serwisu Insider Gaming, Ubisoft tworzył w jednym momencie co najmniej tuzin gier Battle Royale. Jeśli wierzyć przesłankom, insider prowadził rozmowy z pracownikami studia, stąd otrzymał zakulisowe nowości. Informator zdradził jednak znacznie więcej informacji o Ubisofcie.
Tom Henderson rozmawiał z pracownikami Ubisoftu. Czego się dowiedział?
Tom Henderson dowiedział się również, z czego potencjalnie wynika większość opóźnień projektów Ubisoftu oraz anulowanych gier. Według pracownika studia wiele tytułów nie przechodzi testów, które wykonują gracze. Są one wtedy opóźniane lub całkowicie odrzucane.
Mimo wszystko najbardziej szokującą wiadomością jest wyżej wspomniana informacja o tworzeniu ponad tuzina gier Battle Royale jednocześnie. Oczywiście Ubisoft to doświadczone studio, ale tak wiele projektów prowadzonych w jednym momencie może być problematyczne dla gigantów branży.
Informator Hendersona mówił pozytywnie o przyszłości firmy. Ten optymizm może oznaczać dokończenie ciągle trwających projektów (jak Skull and Bones) lub wydanie zupełnie nowych IP.