W zeszłym miesiącu do wczesnego dostępu trafiło Witchfire, nowa produkcja studia The Astronauts. Premiery pełnej wersji możemy spodziewać się za około rok, a w międzyczasie twórcy zaplanowali dodanie masy zawartości. Feedback i opinie graczy z early accessu zostaną wzięte pod uwagę przy dalszym rozwijaniu gry, co według studia sprawdzi się lepiej niż zwykłe testy.
Co czeka nas w najbliższym czasie w Witchfire?
Na swojej stronie The Astonauts podzielili się już roadmapą, ale, jak od razu uprzedzają, może ona ulegać dalszym aktualizacjom, ponieważ robią coś takiego po raz pierwszy. Nie wszystkie szczegóły na temat nowej zawartości zostaną jednak od razu ujawnione – twórcy Witchfire chcą zostawić dla graczy kilka niespodzianek do samodzielnego odkrycia w czasie rozgrywki. Płynny jest także czas pomiędzy kolejnymi większymi aktualizacjami. The Astronauts celują tutaj w dwumiesięczne odstępy, ale może to jeszcze ulec zmianom. Po update’ach przewidziano także chwilę na poprawę ewentualnych błędów i bugów.
Przechodząc do zapowiedzianej zawartości, warto zacząć od map. Tych trafi do Witchfire aż sześć. Na liście są dwie duże mapy Irongate Castle i Scarlet Coast (obie już w grze), Witch Mountain z własnymi zasadami gameplayu oraz trzy lokacje jeszcze bez nazw (dwie duże, jedna mała). Mapa Witch Mountain doczekała się już kilkusekundowej zapowiedzi.
Poza tym Witchfire zaoferuje nam:
- co najmniej 6 bossów, 5 typu Familiar i 1 Wiedźmę (aktualna w grze jest 2 bossów typu Familiar);
- co najmniej 46 typów wrogów (ich aktualna liczba to 22);
- co najmniej 31 broni (aktualnie 7);
- co najmniej 24 magiczne przedmioty (aktualnie 9);
- co najmniej 20 zaklęć (aktualnie 9);
- nowe pułapki, eventy, Calamities, NPC (tych ostatnich nie ma jeszcze w Witchfire).
Pierwsza aktualizacja (nazwana roboczo GGU) ma trafić do gry najwcześniej w drugiej połowie listopada, ale jeśli pojawi się taka potrzeba, może zostać przesunięta na grudzień. Jednocześnie twórcy chcą skupić się na udoskonalaniu trzech istotnych elementów Witchfire takich jak zbalansowane powiązanie poziomu postaci z poziomem trudności gry, system Calamities oraz umiejętności Arcana.
Ponadto plany na rozwój gry obejmują worldbuilding (pozostało jeszcze wiele do odkrycia na temat świata i historii w grze), dodawanie dalszej zawartości urozmaicającej rozgrywkę czy lepsza optymalizacja. Pewne jest to, że studio poświęci na Witchfire bardzo dużo czasu, stopniowo wprowadzając do tytułu swoje pomysły i go rozbudowując.