fbpx

Twórcy Horizon Call of the Mountain dzielą się historią głównego bohatera gry

30 stycznia 2023,
22:33
Dorota Żak
Lokacja z Horizon Call of the Mountain

Około dwa miesiące temu poznaliśmy datę premiery Horizon Call of the Mountain. Spin-off popularnej serii studia Guerrilla Games ukaże się 22 lutego 2023 roku, tego samego dnia, co zestaw PlayStation VR2, który wykorzystamy do gry. Choć wrócimy po raz kolejny do znanego nam już świata, tym razem Aloy nie będzie protagonistką, a jedynie jedną z postaci, jakie spotkamy na swojej drodze. Na blogu PlayStation pojawił się już wpis, który przedstawia nam głównego bohatera nadchodzącej produkcji, Ryasa.

Świeża perspektywa w Horizon Call of the Mountain

To, że w kolejnej produkcji Guerrilla Games poznamy zupełnie nową historię, jest sprawą oczywistą. Po części stanie się ona pokłosiem poprzednich wydarzeń w świecie, konkretniej, związanych z plemieniem Carja i jego brutalnymi najazdami na sąsiadów. Dopiero obalenie władającego nad nim króla Jirana i zastąpienie go na tronie księciem Avadem zmieniło sytuację.

W środku tego wszystkiego pojawia się nasz bohater, Ryas. Jako jeden z żołnierzy mający udział w porwaniu księcia Itamena (najmłodszego syna Jirana), później uwięziony przez Carja i otrzymujący łaskę, musi odkupić swoje winy przez służbę u Avada. Głównym zadaniem Ryasa staje się poszukiwanie informacji na temat nowego zagrożenia w świecie Horizon Call of the Mountain. Niezbędne będzie również znalezienie sojuszników, dzięki czemu gracze spotkają w grze zupełnie nowe postaci.

Ryas znalazł się po złej stronie z właściwych powodów. Jego rodzina była rozdarta, a ostatecznie trafił do więzienia. Oto historia o tym, jak próbuje z tego wyjść.

Ben McCaw, Narrative Director w Guerrilla Games
Postać z Horizon Call of the Mountain
PlayStation

Zdolności, jakie posiada Ryas nie zostały wybrane przez twórców gry przypadkowo. Protagonista Horizon Call of the Mountain to łucznik, łowczy i świetny wspinacz, co stwarza okazję do wykorzystania tego w VR, na które trafi produkcja. Granie za pomocą zestawu do wirtualnej rzeczywistości ma jeszcze bardziej pogłębić immersję i pozwolić wczuć się w świat stworzony przez Guerrilla Games. Pomoże w tym choćby ultraszerokie pole widzenia czy inteligentne śledzenie ruchu gałek ocznych.

Wzięliśmy doświadczenie Horizon i zbudowaliśmy je od podstaw dla VR. Czuliśmy, że do tego potrzebujemy nowego bohatera. Jako mistrz wspinaczki, myśliwy i odkrywca, Ryas oferuje doskonałą okazję do zobaczenia rozległych widoków i niebezpiecznych dziczy w Horizon.

Ben McCaw, Narrative Director w Guerrilla Games