fbpx

TES V: Skyrim przeniesiony na Unreal Engine 5 – prezentacja fanowskiego projektu

28 grudnia 2021,
23:09
Kacper Fryta

The Elder Scrolls V: Skyrim to produkcja, przy której można spędzić setki godzin, nie kończąc nawet linii fabularnej. Wszelakie modyfikacje do tej produkcji stworzone w tysiącach umożliwiają przeżycie zupełnie nowego doświadczenia gry stworzonej w 2011 roku przez studio Bethesda. Przez lata powstało wiele modyfikacji poprawiających wydajność, jakość geometrii czy rozdzielczość tekstur do poziomu 8K, jednakże tym razem jeden z członków tej fanowskiej społeczności postanowił odwzorować część mapy na nadchodzącym silniku Unreal Engine 5. Powiedzieć, że uzyskany efekt jest bardzo przyjemny dla oka, to jakby nie powiedzieć nic.

TES V: Skyrim na Unreal Engine 5

Nagranie ukazuje małą wioskę Riverwood, do której trafiamy tuż po rozpoczęciu rozgrywki w ramach głównej linii fabularnej. Autor – Christian Gomm należący do studia Myrkur Games – wykorzystał najnowszy system geometrii z nadchodzącego silnika Unreal Engine 5, nazwany Nanite, w celu poprawienia jakości obrazu. Pomijając dostępne materiały fotogrametryczne, odwzorował dobrze zapamiętany przez wszystkich graczy wycinek mapy z wysoką dokładnością.

Next-genowy remaster dorówna fanowskiemu projektowi?

Według słów autora niemalże wszystkie widoczne w materiale poniżej obiekty składają się z 100 tysięcy do aż 15 milionów poligonów, czyli elementów geometrycznych tworzących bryłę obiektu. Prowadzi to do osiągnięcia niesamowitej szczegółowości obrazu, umożliwiając zbliżenie się świata wirtualnego ku rzeczywistemu.

Z dostępnych informacji wiadomo, że autor nie planuje publikacji mapy. Klikając w ten link, przekierujecie się do strony autora na portalu ArtStation, w którym będziecie mogli zobaczyć więcej ujęć wioski Riverwood w jakości 4K.

Źródło: wccftech