Grand Theft Auto V to najnowsza odsłona gangsterskiej serii studia Rockstar. Produkcja jest na rynku od dziewięciu lat, a wydana została na trzy generacje konsol Microsoftu i Sony oraz komputery osobiste. Pomimo długiego czasu od premiery, gra nadal sprzedaje się bardzo dobrze, a głównym silnikiem napędowym jest istniejący od 2014 roku tryb multiplayer.
Rockstar Games opublikowało oświadczenie na temat serwerów Grand Theft Auto online
Grand Theft Auto w wersji multiplayer utrzymuje się przede wszystkim dzięki prywatnym serwerom typu role-play, w których to gracze starają się jak najbardziej oddać prawdziwe życie. Będąc na takim serwerze, bez problemu spotkamy innego gracza, sprzedającego rano bułki, czy jadącego samochodem do korpopracy. Przy okazji tej świetnej zabawy, każdy patrzy na Rockstar i jego wydawcę Take-Two Interactive, bo ruchy, które wykonują zniechęcają graczy do grania na oficjalnych serwerach. Co za tym idzie, spadają również zarobki, wywodzące się z mikropłatności. Z tego też powodu zrezygnowano z blokady abonamentowej PlayStation Plus. Mimo to twórcy chwalą serwery RPG bo to one ubogacają świat GTA i nie muszą się martwić o ich zamknięcie.
Gracze w czasie własnej przygody muszą przestrzegać polityki firmy, która jasno tłumaczy, co można, a czego nie można robić. W grze nie mogą się znaleźć treści własności intelektualnej w ramach kompetencji Rockstara i poza nimi. Zabronione jest również tworzenie własnych misji, historii czy gier wewnątrz GTA. Wszystkie zastrzeżenia tyczą się eksploatacji komercyjnej oraz dotyczą również modów dla wersji singleplayer. Co ciekawe i ważne, w zawartość tych zasad wchodzą zakazy obejmujące sprzedaż lootboxów, integracji kryptowalut i NFT oraz zarabianie poprzez sponsoring korporacyjny.
Take-Two Interactive dodało swoje trzy grosze
Do oświadczenia parę słów dodał wydawca Grand Theft Auto, Take-Two Interactive. Towarzyszył mu komentarz, w którym firma zastrzega sobie prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec dowolnego projektu osoby trzeciej oraz jego ewentualnego wycofania w dowolnym momencie produkcji. Co ważne, niniejsze oświadczenie przedsiębiorstwa nie stanowi zrzeszenia praw, które Take-Two może mieć w odniesieniu do projektów graczy.