Od ponad roku Netflix oferuje w ramach subskrypcji także dostęp do biblioteki gier mobilnych. W najnowszym wpisie na blogu Leanne Loombe, wiceprzewodnicząca działu External Games, zdradziła plany Netflixa dotyczące rozwoju w sferze gamingu.
W tym krótkim czasie wydaliśmy 55 gier, około 40 kolejnych planujemy wypuścić jeszcze w tym roku, a 70 jest na etapie rozwoju u naszych partnerów. To wszystko w dodatku do 16 gier, które są obecnie w produkcji w naszych wewnętrznych studiach.
Leanne Loombe
Wielkie gamingowe plany Netflixa
Celem streamingowego giganta jest dostarczenie szerokiego wyboru różnorodnych pod względem gatunku i formatu tytułów. To oznacza, że w tym roku Netflix planuje co miesiąc uzupełniać bibliotekę o kolejne produkcje, a według wpisu mają to być m.in.: „gry indie, nagradzane hity, RPG-i, fabularne przygodówki, łamigłówki” i wiele więcej.
Wśród zapowiedzianych już pozycji znajduje się tworzona we współpracy z Nanobit nowa odsłona gry Too Hot to Handle na podstawie popularnego programu randkowego. W przyszłym roku do oferty trafią również Monument Valley i Monument Valley 2 od studia ustwo.
W 2022 roku Netflix połączył siły z Ubisoftem – efektem wspólnych działań miały być trzy ekskluzywne produkcje. W styczniu subskrypcja objęła pierwszą z nich, czyli Valiant Hearts: Coming Home, w rozwoju jest również pozycja z franczyzy Assassin’s Creed. Już 18 kwietnia możemy zaś spodziewać się Mighty Quest: Rogue Palace, gry roguelite osadzonej w świecie znanym z The Mighty Quest for Epic Loot z 2013 roku, która ma cechować się ogromnym potencjałem do ponownego przechodzenia, chaotyczną, pełną akcji rozgrywką oraz pogłębioną fabułą.
W wywiadzie dla serwisu Gameindustry.biz Leanne Loombe powiedziała też, że Netflix pracuje nad platformą streamingową w chmurze. Kolejny krok w rozwoju usług z branży gamingowej nie nadejdzie jednak szybko, ponieważ twórcy podchodzą do projektu z dużą rozwagą i nastawieniem na naukę. Najważniejszym filarem planów na przyszłość mają być z kolei gry oparte na oryginalnych produkcjach firmy, jak np. Too Hot to Handle.