Netflix zdecydowanie rozwija się w kierunku gier mobilnych. W marcu informowaliśmy o wykupieniu przez platformę Boss Fight Entertainment, czyli kolejnego, trzeciego już studia deweloperskiego, a do końca tego roku oferta serwisu ma poszerzyć się o około pięćdziesiąt nowych produkcji na urządzenia mobilne.
W zeszłym tygodniu Netflix zanotował pierwszy od dziesięciu lat spadek kwartalnej liczby subskrybentów, co pociągnęło za sobą utratę wartości akcji o ponad 30%. Na bieżącą sytuację znacząco wpływa też rosnąca konkurencja ze strony innych serwisów streamingowych i dzielenie kont przez użytkowników. Odpowiedzią platformy na malejące przychody była decyzja o ograniczeniu finansów na produkcje przeznaczone dla najmłodszych, w tym animacje.
Netflix i gry mobilne – co planuje serwis?
W celu utrzymania dobrej koniunktury największy dostawca usług streamingowych ma zamiar rozgałęziać ofertę i nie skupiać się już wyłącznie na filmach i serialach. Plany Netflixa na ten rok uwzględniają włączenie w zakres abonamentu około pięćdziesięciu nowych gier mobilnych.
Według Washington Post strategia serwisu nadal opierać się będzie na polecaniu produkcji związanych z dostępnymi już w ramach subskrypcji markami, jak ma to miejsce w przypadku Stranger Things: 1984. Podobnie będzie z najbliższą gamingową premierą Netflixa. Mobilna wersja popularnej karcianki Eksplodujące kotki dostępna będzie w maju, a w 2023 roku na platformie pojawi się również komediowy serial animowany dla dorosłych pod tym samym tytułem.