Microsoft i Inworld AI, która specjalizuje się w tworzeniu sztucznej inteligencji, ogłosili nawiązanie wieloletniej współpracy, w ramach której mają opracować szereg narzędzi dla studiów należących do Xboxa. Wśród nich znajdzie się między innymi program do tworzenia drzewek dialogowych i pisania nowych historii.
Microsoft sięga po sztuczną inteligencję
Na oficjalnym blogu Xboxa pojawił się komunikat, w którym możemy przeczytać, że połączy „doświadczenie Inworld w pracy z generatywnymi modelami sztucznej inteligencji na potrzeby rozwoju postaci” z siłą Xboxa w rewolucjonizowaniu aktualnych narzędzi dostępnych dla wszystkich programistów.
Tak jak wspomniałem, na uwagę zasługują dwa narzędzia, pierwszym jest AI design copilot. Będzie mógł wykorzystywać podpowiedzi i przekształcać je w szczegółowe scenariusze, drzewka dialogowe, zadania i wiele więcej. Dzięki temu możemy mieć więcej opcji do wyboru, a nasze decyzje mogą mieć większy wpływ na fabułę.
AI character runtime engine z kolei ma umożliwić tworzenie zupełnie nowych narracji z dynamicznie generowanymi historiami, zadaniami i dialogami. Taki system na pewno znacząco wpłynie na immersję i uczucie, że świat wokół nas tętni życiem.
Inworld AI ma w swoim dorobku między innymi opracowanie technologii wykorzystanej do stworzenia modu do GTA V o nazwie Sentient Streets. Umożliwiał on graczom nawiązywanie lepszej interakcji z NPC i tworzenie z nimi dialogów w czasie rzeczywistym. Niestety dość szybko został on usunięty przez Take-Two, wydawcę gry.
Co ciekawe, w sierpniu Inworld AI miała zostać dofinansowana przez jedną z firm należących do Microsoftu, co podniosło jej wartość do 500 mln dolarów.