Revolver początkowo był przewidziany jako sequel Jade Empire. W trakcie prac nad tytułem (trwających w latach 2005-2008) pojawiły się pewne zmiany. Revolver miał stać się grą osadzoną w przyszłości, nastawioną na opowiedzenie interesującej historii i stworzenie zapadających w pamięć bohaterów. Mówiąc krótko, kierunek, w jakim podążał projekt, nie odbiegał od tego, na czym zwykle skupia się BioWare.
Gra nie doczekała się jednak oficjalnej zapowiedzi, a sam projekt został anulowany. Być może BioWare wolało skupić się na innych tytułach, które później stały się początkiem ich flagowych serii. Mowa oczywiście o pierwszej części trylogii Mass Effect z 2007 i Dragon Age: Początek z 2009 roku. Niezależnie od powodu prace nad projektem zostały wstrzymane, a po tylu latach, które minęły od tego czasu, raczej nie ma co liczyć na ich wznowienie.
Czemu słyszymy o Revolverze dopiero teraz?
Powodem, dla którego Matt Rhodes zdecydował się po latach zaprezentować swoje stare projekty, jest wydanie w listopadzie zeszłego roku książki BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development. Skupia się ona nie tylko na opisaniu kluczowych momentów z historii studia, ale również na nieznanych wcześniej szczegółach dotyczących niezrealizowanych projektów. Jednym z nich jest właśnie Revolver.
Wśród prac koncepcyjnych Matta Rhodesa do tej gry pojawiają się liczne projekty postaci, rozrysowane konkretne sceny, a nawet kilka lokacji. Wiele z nich utrzymanych jest w cyberpunkowym klimacie, w którym widać także inspiracje azjatycką kulturą i estetyką. Na ich podstawie możemy zaledwie domyślać się, co mogłoby ostatecznie trafić do finałowej wersji gry, gdyby taka powstała.
Więcej ilustracji, które przygotował artysta, znajdziemy na jego Instagramie i ArtStation.