Larian Studios ogłosiło niespodziewane zmiany w związku z premierą Baldur’s Gate 3. Gra ma zostać wydana na PC prawie miesiąc wcześniej, niż pierwotnie planowano. Natomiast premiera wersji na konsolę PlayStation 5 opóźni sie około tydzień ze względu na to, że twórcy chcą uzyskać płynną rozgrywkę w docelowych 60 klatkach na sekundę.
Opóźnienie wersji na PlayStation 5 wynika z konieczności optymalizacji gry, której celem jest zapewnienie jak najlepszej wydajności na platformie. Z tego względu Larian Studios poświęci dodatkowy czas na dopracowanie technicznych aspektów gry.
Garść nowości w Baldur’s Gate 3
Wraz z ogłoszeniem zmian w datach premiery, Larian Studios ujawniło także nowe szczegóły dotyczące Baldur’s Gate 3. Maksymalny poziom postaci w grze pierwotnie wynosił 10, jednak w pełnej wersji podniesiono go do 12. To oznacza większe możliwości rozwoju bohaterów i bardziej rozbudowaną rozgrywkę.
Kolejnym zapowiedzianym elementem są dwie nowe rasy: smoczy ludzie i półorki. Smoczy ludzie wyróżniają się ogromną posturą i dziedzicznymi cechami smoków. W grze będzie dostępnych 10 różnych podras smoczych ludzi, a każda z nich wpływa na rodzaj zadawanych obrażeń i odporności.
Półorki to emocjonalna rasa, która działa często impulsywnie. Ich cechy umożliwiają zadawanie wysokich obrażeń w walce, a specjalna zdolność Nieustępliwa Wytrzymałość pozwala im na przeżycie śmierci raz na dłuższy czas. Są to również jedne z najbardziej wytrzymałych postaci w grze.
Oprócz tego, wprowadzono nową klasę – Mnicha. Mnisi są ekspertami w manipulowaniu polem walki za pomocą energii Ki. Posiadają umiejętność zwinnego poruszania się i zadawania silnych ciosów w zwarciu. Całkowita liczba klas w Baldur’s Gate 3 wynosi teraz 12, a liczba podklas wzrosła do 46.
Premiera Baldur’s Gate 3 na PC, w tym również na Maca, planowana jest na 3 sierpnia, wersja na PlayStation 5 ukaże się 6 września. Larian Studios potwierdziło również, że trwają prace nad wersją gry na konsolę Xbox Series X/S, ale na razie nie podano konkretnej daty premiery.